Albon már a szombati időmérőn is remekelt, hiszen a 4. rajtkockát szerezte meg Zandvoortban, a verseny viszont nem indult jól számára, a leszakadó eső miatt ugyanis a 15. helyre csúszott vissza, és ekkor azt gondolta, nem is lesz esélyük a pontszerzésre a futamon. Miközben néhány versenyző a 10. körre már kétszer is járt a bokszban, Albon csak a 44. körben állt ki először kerékcserére, a lágy abroncsokat ekkor cserélte közepes keverékű gumikra. Mivel a verseny hajrájában újra megérkezett az eső, a 61. körben – a 3. helyről – kiállt intermediate-gumikért, és végül ezekkel az abroncsokkal fejezte be a futamot a 8. helyen.
„Azt gondolom, egy szinten voltunk az Aston Martinokkal és a Ferrarikkal ezen a hétvégén” – fogalmazott az ifjú versenyző. „A teljes első etapban talán 2 másodpercet veszítettünk az előttünk lévő Astonhoz és Ferrarihoz képest. És 15, vagy 10 körrel öregebb gumikat használtunk.”
A Williams versenyzője hozzátette, csak akkor lehet egy ilyen hosszú, lágy körös etapot teljesíteni, „ha az autó jó – márpedig a miénk erős volt ezen a hétvégén”.
„Nagyon könnyű volt kontrollálni az első és a hátsó gumik degradációját a rendelkezésünkre álló eszközökkel, és pusztán a vezetéssel. Mindig képes voltam váltani az egyensúlyon, amikor kellett. Aztán felraktuk a közepes keverékeket, és feljebb tudtunk lépni a mezőnyben.”
Albon a 6. helyen autózott, amikor jelezte neki a csapat, újabb eső van érkezőben a hajrában. A brit-thai versenyző azt gondolta, jól időzítették a kerékcserét, az utolsó négy kanyart azonban a bokszkiállás előtt gyakorlatilag túl kellet élnie – így végül Lando Norris és George Russell is elé került.
„Megesik. Emiatt egy kicsit csalódott vagyok, hogy nem végeztünk a 6. helyen, de a 8. pozíció is lenyűgöző eredmény számunkra. A tempónk miatt voltunk ennyire elöl ezen a hétvégén, nem pedig véletlenül. Ez volt a legerősebb hétvégénk, úgy érzem, ez volt a legjobb, mióta itt vagyok a Williamsnél, rengeteg pozitívuma van.”
„Nagyon erősek voltunk és megelőztünk egy Mercedest. Természetesen gumielőnyben voltunk, de ahhoz, hogy ezen a pályán megelőzzünk valakit, jó másfél másodperces előnyre van szükség, nekünk pedig összejött. Ez pedig nagy önbizalmat ad a monzai hétvége előtt.”
„Ugyanakkor viszont össze is zavar egy kicsit. Elvégeztünk néhány változtatást a beállításokon ezen a hétvégén, amik működtek, de szerintem csak a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon működőképesek. Nem hiszem, hogy beválnak majd az alacsony leszorítóerőt igénylő pályákon. Szóval érdekes lesz. Magunkkal visszük a tanultakat, és majd meglátjuk, mi történik Monzában.”