Az újraaszfaltozott isztambuli versenypálya már pénteken, száraz időben is okozott problémákat a versenyzőknek, szombatra pedig az eső is megérkezett, ami miatt még kiszámíthatatlanabbak lettek a körülmények.
A versenyzők össze-vissza csúszkáltak a vizes pályán, nagy baleset azonban szerencsére nem történt a kvalifikáción.
Alex Albon azt mondja, természetesen érti, hogy a rajongók számára mennyire izgalmas lehetett a szombati időmérő, ugyanakkor rámutatott: óriási kockázatot vállaltak ma a versenyzők.
„Meg tudom érteni, miért élvezték az emberek. Én is élveztem volna, ha nem az autót vezettem volna!” – mondta a thai pilóta.
„De elárulhatom, hogy nem olyan élvezetes az autóban ülve, mint a TV-n keresztül. Amikor hatodik, vagy hetedik sebességi fokozatba váltva is kipörögnek a kerekek a vizes pályán, az autó pedig megúszik folyton, az nem túl élvezetes.”
„Sokkal inkább szól ez a veszélyről, mint bármi másról… Azt gondolom, szerencsések vagyunk, hogy nem volt nagy balesetünk ma. Volt néhány necces szituációnk a 3-as kanyar előtt.”
„Én élvezem a nehéz időjárási körülményeket, a nehéz feltételeket, és amikor nem egy szokványos hétvégénk van. Ugyanakkor viszont ez most tényleg egy lépéssel közelebb volt a rendkívül veszélyeshez.”
Albon kiemelt egy meglehetősen veszélyes pillanatot, amikor a versenyirányítás úgy indította el a Q2-t, hogy a Nicholas Latifi autójának mentését végző munkagép még a pályán volt.
„Az nem volt valami jó. Gondolom, az volt a cél, hogy még naplemente előtt lefussuk az időmérőt. És siettettünk mindent. De ez őrület volt. És biztos vagyok benne, hogy várhattunk volna még 5 percet, hogy levonuljon az a munkagép.”
„Szóval valami félreértés történhetett ott, az nem létezik, hogy ezt szándékosan csinálták. Nehéz megérteni, hogyan született meg ez a döntés, mert az a gép még a pályán volt, Latifi autóját emelte ki, és aztán kihívtak minket, és ott vártunk a bokszutca végén.”
„Arra számítottam, hogy lesz egy 5 perces jelzés. De 1 perc múlva már zöldet kaptunk. Úgy voltam vele, ’oké, biztos gyorsan eltávolították azt a munkagépet’. De nyilván nem volt elég idejük.”
Saját teljesítményével kapcsolatban Albon azt mondta, minden jól ment, amíg az időmérő végén intermediate-gumikra nem váltottak. A thai versenyző végül a 4. rajtkockát szerezte meg.
„Egészen a Q3-ig jónak tűnt a dolog. Küszködtem a gumik működtetésével a többiekhez képest, főleg az extrém esőgumikon. De valójában egészen jó volt vezetni, nyilván más autókat követve látta az ember, mennyire nehéz dolguk volt más csapatoknak.”
„A végén viszont nem jött meg a tapadás. Egy kicsit frusztráló, mert egész hétvégén elég erősnek tűntünk. És elégedett voltam azzal, ahogy a dolgok mentek. Úgyhogy a 4. hely ebből a szempontból rosszabb, mint amit elérhettünk volna.”