Albonnak hála már nem a Williams az F1 utolsó csapata - F1VILÁG.HU

Albonnak hála már nem a Williams az F1 utolsó csapata

HIRDETÉS
A Forma-1-es Kanadai Nagydíjon megszerzett hetedik helyezésének köszönhetően a Williams istállója hat ponttal gazdagodott, így megelőzte az AlphaTaurit az összetettben.
Alexander Albon (THA) Williams Racing.
Formula 1 World Championship, Rd 8, Spanish Grand Prix, Saturday 3rd June 2023. Barcelona, Spain.

Kiváló futamot teljesített Alex Albonnal a Williams csapata a montreali F1-es viadalon, ahol a thai pilóta a mezőny nagy részével ellentétben mindössze egyszer cserélt kereket, így a kilencedik rajthelyét sikerült egy hetedik pozícióra váltania. Az így megszerzett hat ponttal a Williams fellépett a konstruktőri tizedik helyről a kilencedikre, maga mögé utasítva a két ponttal rendelkező AlphaTaurit. Albon elárulta, hogyan élte meg a futamot.

„Őszintén szólva úgy éreztem, hogy az egész hétvégén a McLarenekhez hasonló tempóra vagyunk képesek. Mivel ők voltak előrébb, így valami eltérőt kellett csinálnunk annak érdekében, hogy pontokat szerezzünk. A tempónk végig nagyon jó volt, de a top tízbe nehéz bejutni. Adott nyolc autó – az Astonok, a Red Bullok, a Ferrarik, a Mercedesek -, az utolsó két hely pedig általában az Alpine-é” – taglalta a jelenlegi erőviszonyokat.

Miközben a középmezőny nagy része kétkiállásos stratégiával teljesítette a futamot, addig Albon egyetlen egyszer cserélt kereket – egy korai biztonsági autós fázis során, 58 körrel a verseny vége előtt. A Williams szakemberei korábbi versenyek során már alkalmaztak hasonló stratégiát, ebben az esetben azonban egy érdekes trükkel éltek: szándékosan félrevezették Albont, aki így azt hitte, rövidebb etap vár rá.

„Ragaszkodnunk kellet az egykiállásoshoz” – magyarázta a stratégiát a thai pilóta. „Nem is tudom, hogy harmincöt vagy negyven kör volt még hátra, amikor a srácok arról tájékoztattak, hogy csak húsz. Így próbáltak megnyugtatni. Aztán megláttam az egyik kivetítőn a valóságot, és azt gondoltam magamban, ’remélem, ez nem igaz’.”

Bár a fent vázolt stratégia jól működik a Williams nagy végsebességre képes autójával, Albon elárulta, a verseny során mögötte összegyűlt mezőnyt nem volt egyszerű maga mögött tartania.

„Teljesítettem már ilyen versenyeket, és el kell árulnom, hogy nem túl szórakoztatóak. Jók vagyunk a védekezésben, ez az autó erőssége, de egy ilyen helyzetben nagy gumihátrányban vagyunk. Vigyázni kell rájuk, hogy a kulcsfontosságú kanyarok jól sikerüljenek. Arra koncentráltam, hogy a mögöttem kavargó levegővel Esteban [Ocon] abroncsainak ártsak, így tapadást veszítsen. Lényegében az egész futamomat a visszapillantó tükrökön keresztül teljesítettem, miközben nem követhettem el egyetlen hibát sem.”

„Aztán ahogy kopik a gumi, úgy elkezd jelentősen lehűlni, így növelni kell a tempót.A futam végére itt-ott fehér foltok látszanak az abroncson, amiről teljesen lekopott a futófelület. Időmérő edzésnek tűnt az utolsó húsz kör. Nem szabad hibázni, jól be kell egyensúlyozni. De ezért fizetnek minket” – tette hozzá Albon.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Albonnak hála már nem a Williams az F1 utolsó csapata
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!