A járvány miatt eddig 8 verseny törléséről vagy halasztásáról döntöttek a Forma-1-ben, és mivel a 2020-as év első felében a csapatok nem jutnak bevételhez, nagyon komoly megszorításokra van szükség.
Néhány istállónál már fizetéscsökkentést is bevezettek, sőt, kényszerszabadságra küldték a dolgozókat.
Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke a minap kifejtette, nagyon nehéz helyzetben vannak, hiszen nem látják pontosan, meddig tart a válság, és milyen hatásai is lesznek.
„A probléma az, hogy fogalmunk sincs, mennyire lesz rossz ez a krízis” – mondta a szakember a Motorsport-Total.com című lapnak adott interjújában.
„Fogalmunk sincs, hogy a szezon el tud-e kezdődni Montrealban [június közepén]. Nehéz tisztán látni ebben a helyzetben, lehetetlen megmondani, hogyan fog kinézni az idény. Tehát harcolunk azért, hogy egy tisztességes szezonunk legyen. De soha nem lehet tudni…”
„Ezért nehéz is megmondani azt, hogy ez az egész milyen hatással lesz a csapatokra. Reagálnunk kell. Kidolgozunk különféle terveket, A-terveket, B-terveket, C-terveket, felhasználva az ABC többi betűjét is… És el kell mondanunk, hogy a hatóságok döntésére kell hagyatkoznunk. El kell fogadnunk ezt a helyzetet.”
„Kapcsolatban állunk a szponzorainkkal is. Természetesen senki sem örül a jelenlegi helyzetnek. A versenyzés az én üzletem, a munkám, a szenvedélyem. Én sem akarok otthon ülni. Imádom a családomat, de nem akarok bezárva lenni fél évig!”
„De el kell fogadni ezt a helyzetet, és azt gondolom, a szponzoraink is megküzdenek egyéb krízisekkel, mint pusztán a szponzoráció. Dolgozunk egy tisztességes versenynaptáron, hogy amilyen gyorsan csak lehet, visszatérjünk a pályára. De a helyzet egyáltalán nem világos még.”
A csapatok részéről nagy most az összefogás: a mezőny az FIA-val és az F1 vezetőségével együttműködve próbál hatékony döntéseket hozni.
„Én főleg a mi helyzetünkre összpontosítok, nem igazán a nagy csapatokéra. Nem tudom pontosan, ők milyen helyzetben vannak. De alapvetően azt hiszem, egy csónakban evezünk. Az összes gyártót érinti a krízis” – mondta Vasseur.
„Vélhetően a Red Bull is kevesebb dobozt ad el, hiszen a pubok és bárok zárva vannak szerte a világon. A krízis mindenkit érint, és kollektíven kell reagálnunk. Nem az a kérdés, hogy kit érint jobban, vagy kit érint kevésbé. Mindannyiunkra hatással van, és válaszolnunk kell rá.”
„Egy ponton a szezonnak el kell kezdődnie. Vissza kell térnünk a gyárba, gyakorolnunk kell a kerékcseréket, össze kell állítanunk az autó beállításait a versenyekre. Minden elölről kezdődik.”
Vasseur hozzátette, a költségek szempontjából nagyon fontos volt, hogy megállapodjanak a 2021-re tervezett szabályok elhalasztásáról.
„Döntő jelentőségű volt. Hiszen pénzügyi válságban vagyunk, és a 2020-as év második fele nagyon drága lesz. Ha kevés idő alatt sok versenyt tervezünk, a költségek megnőnek. 18 verseny fél év alatt drágább, mint 18 verseny 12 hónap alatt, hiszen több tartalékalkatrészt kell gyártani, többet kell leszállítani, és több szerelőre van szükség.”
„Nagyon drága lesz. Szerencsére legalább nem kell párhuzamosan fejlesztenünk az új autót. Tényleg azt gondolom, hogy a 2021-es szabályok 2022-re halasztása volt a legjobb döntés, illetve az, hogy a 2020-as autókat átmentjük a jövő évre. Ez az egyetlen esély arra, hogy megbirkózzunk ezzel a helyzettel.”