Fernando Alonso diktálta a tempót az Európa Nagydíj második szabadedzésén, ahol napos, meleg idő fogadta a mezőnyt. A Ferrari spanyolját a Red Bull párosa, Sebastian Vettel és Mark Webber követte az első háromban.
Fernando Alonso diktálta a tempót az Európa Nagydíj második szabadedzésén, ahol napos, meleg idő fogadta a mezőnyt. A Ferrari spanyolját a Red Bull párosa, Sebastian Vettel és Mark Webber követte az első háromban.
Fernando Alonso eddig elégedett lehet teljesítményével, hiszen az első napot az élen fejezte be az Európa Nagydíjnak helyet adó Valenciában, mellyel hatalmas örömet szerzett hazai közönségének, amely kitett magáért a spanyol ringen.
A Ferrari kétszeres világbajnoka az utolsó fél órában állt az élre az új kipufogó-rendszerrel és számos új elemmel szerelt autójával, és az elsőséget már ki sem engedte ki a kezéből, így a Red Bull párosa, Sebastian Vettel és Mark Webber előtt végzett.
Az energiaital-gyárosok azonban szintén elégedettek lehetnek, hiszen Vettel csak 56 ezreddel, Webber pedig másfél tizeddel volt lassabb Alonsónál, pedig úgy érkeztek meg a helyszínre, hogy szinte már leírták esélyeiket, mert a spanyol ring (állítólag) nem kimondottan fekszik versenygépüknek.
Az első edzés éllovasa, Nico Rosberg a negyedik helyre hozta be a Mercedest, akit az ötödik pozícióban a bajnoki éllovas, Lewis Hamilton követett a McLarennel.
A hatodik helyen a Renault lengyel versenyzője, Robert Kubica végzett, Felipe Massa előtt, aki az edzés közepén egy jó fél órára a garázsba kényszerült.
A Ferrari brazil pilótája ugyanis megpördült az ötös kanyarban, és a lefulladás-gátló rendszere valószínűleg nem lépett működésbe, és megállt a motorja. Az edzést azonnal megállították, ám mivel az F10-es modellt vissza tudták szállítani a garázsba, Massa az utolsó fél órára ismételten ki tudott hajtani a pályára.
Mivel a pálya továbbra is poros volt, és még nem rakódott elég gumi a burkolatra, a pilóták többször is kilátogattak a bukóterekbe, és előszeretettel használták a menekülő utakat, de szerencsére komolyabb incidens nem történt.
Az újoncok közül az 500. versenyére készülő Lotus volt a legeredményesebb, ám Heikki Kovalainen ideje így is egy teljes másodperccel elmaradt az előtte végző Jaime Alguersuariétól, aki a 18. helyre kormányozta a Toro Rossót.
A Virgin ugyan mindkét autójával megelőzte a Hispania versenyzőit, nem lehetett felhőtlenül boldog, hiszen Timo Glock alatt 14 kör után megállt az autó.