Fernando Alonso fantasztikus vezetést bemutatva, megnyerte az Olasz Nagydíjat, mellyel életben tartotta bajnoki reményeit. A Ferrari spanyolja mögött Button és Massa végzett. Hamilton már az első körben kiesett.
Fernando Alonso megszerezte idei harmadik győzelmét csapata hazai versenyén, az Olasz Nagydíjon, ahol Jenson Button és Felipe Massa előtt futott célba, mellyel életben tartotta bajnoki reményeit.
A Ferrari spanyol pilótája számára kiváló eredmény született Monzában, ugyanis a bajnokság két legnagyobb esélyese nem szerepelt fényesen. Lewis Hamilton már az első körben kiesett, miután ütközött Massával, míg Mark Webber csak a hatodik helyre hozta be Red Bullját.
A bajnokság ezzel ismét teljesen nyitott, az első öt pilótát mindössze csak 24 pont választja el egymástól öt futammal a szezon vége előtt, ami azt is jelenti, hogy akár egy verseny alatt változhat a sorrend, az idei pontrendszernek köszönhetően.
Alonso egy kissé beragadt a rajtnál, így a mellőle induló Button simán elment mellette a célegyenesben, és különösebb probléma nélkül, elsőként jött ki az első lassítóból.
A Ferrari spanyol versenyzőjének csapattársával, Massával is meg kellett küzdenie, akinek szintén jobban sikerült a rajtja, és fej-fej mellett jöttek ki az első sikánból, ám Alonso jobb pozícióban érkezett meg a Roggia sikánhoz, így meg tudta tarzani második pozícióját.
A bajnokság éllovasa, Lewis Hamilton sikeresen megelőzte Mark Webbert a rajtnál, azonban versenye már az első körben véget ért, ugyanis a Roggia kanyarban oldalról eltalálta Massa Ferrariját, miközben harcban volt a brazillal a harmadik pozícióért.
A McLaren MP4/25 jobb első kerékfelfüggesztése az ütközést követően eltörött, így autója irányíthatatlanná vált, és a bukótérben landolva, fel kellett adnia a küzdelmet.
A tizenötödik körben Button másfél másodperces előnyt autózott ki Alonsóval szemben, ám nem tudta magáról leszakítani a spanyolt, akit további egy másodperccel lemaradva Massa követett a harmadik pozícióban.
Az első hármas mögött komoly szakadék volt. A negyedik helyen autózó Nico Rosberg már majd’ tíz másodperccel volt lemaradva. A Mercedes német pilótája mögött Robert Kubica tanyázott a Renault-val, akit szinte árnyékként követett Nico Hülkenberg a Williamsszel.
A Red Bull duója, Sebastian Vettel és Mark Webber a hetedik, illetve a nyolcadik pozíciót birtokolta, miután egyiküknek sem sikerült túl jól a rajtja. A két csapattárs azonban nem sokkal később helyet cserélt egymással, Vettel a rádión jelezte, hogy haldoklik motorja.
A német versenyző egy körrel később megtáltosodott, és megfutotta személyes legjobb idejét, így a csapat vélhetően megoldotta a problémáit, vagy az sem kizárt, hogy egy „kifinomult” csapatutasításnak lehettünk szem- és fültanúi az energiaital-gyárosok részéről.
Az élbolyból elsőként Kubica állt ki a keményebb keverékű abroncsokért, akit Webber, majd pedig az élen álló Button követett a 37. körben. A Ferrari sem tétlenkedett, először Alonsót, majd Massát intette ki a boxba.
Alonsónak úgy tűnik, elég volt egy kör ahhoz, hogy behozza alig egy másodperces hátrányát, és nem sokkal ugyan, de sikerült megelőznie Buttont, akitől átvette a vezetést, amit márki nem is engedett ki a kezéből.
Button tartotta második pozícióját, Massa előtt, aki mögött Vettel végzett. A Red Bull német pilótája szinte a teljes versenytávot a lágyabb keverékű abroncsokkal teljesítette, hiszen csak az utolsó körben állt ki első és egyben utolsó kiállására, mellyel több helyet is előre tudott lépni, és végül megelőzve Rosberget, bezsebelte a negyedik pozíciót.
Webber a hatodik helyre hozta be versenygépét, ami elég volt ahhoz, hogy visszavegye vezető pozícióját a bajnokságban, miután kiállását követően elment Kubica mellett, majd sikeresen megelőzte Hülkenberget.
Az első tíz, pontszerző sorát Michael Schumacher (Mercedes), és Rubens Barrichello (Williams) zárta.