A Forma-1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso kijelentette, készen áll átgondolni jövőjét, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség tartja magát eredeti tervéhez, és bevezeti az egyenmotorokat a Forma-1-ben.
A Forma-1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso kijelentette, készen áll átgondolni jövőjét, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség tartja magát eredeti tervéhez, és bevezeti az egyenmotorokat a Forma-1-ben.
Bár az elmúlt időben egyre kevesebbet lehet hallani az FIA elnöke, Max Mosley agyament ötletéről, Alonso csatlakozott azok táborához, akik teljes mértékben ellenzik az egységes motorok bevezetését, és kiszállással fenyegetnek.
Az FIA korábban három alternatívát ajánlott fel a csapatoknak, melyek között első helyen szerepel egy külső beszállító által megépített egységes motor bevezetése.
Ugyan még nem született döntés abban, milyen motorformula kerül bevezetésre a 2010-es idénytől, a Toyota és a Ferrari már jelezte, hogy nem kíván részt venni a bajnokságban, ha bevezetésre kerülnek az egyenmotorok a királykategóriában.
Bár a versenyzők eddig elhatárolódtak a témától, Alonso a riportereknek elmondta, véleménye szerint nincs helye az egységes motoroknak a sportban, mert azzal a Forma-1 elveszítené lényegét.
“Ha elfogadásra kerül az egységes motorok bevezetése, az lenne az utolsó csepp a pohárban, el kellene gondolkodni a visszavonuláson” – mondta a spanyol versenyző az UNICEF jótékonysági rendezvényén, melyet az ING Direct szponzorált.
“2005-ben még V10-es motorjaink voltak, közel 1000 lóerővel, és pontosan ez volt az, ami izgalmas volt a versenyzőknek, akik minden tekintetben a határon mehettek. Most pedig olyan autóink vannak, melyeknek egyáltalán nincs tapadása, illetve korlátozva van az elektronikája, mintha azokat a múltból hoztuk volna vissza. A Forma-1-nek vezetőnek kell lennie a technológiában.”
“Úgy gondolom, hogy az egyenmotorok bevezetése teljesen tönkretenné a Forma-1-et. Azonban bízom abban, hogy ezt nem fogják erőltetni. Azt viszont el tudom képzelni, hogy lesz egy egyenmotor azoknak a csapatoknak, melyek nem tudnak saját egységet gyártani, vagy nincs mögöttünk nagyvállalat.”
A jövő évben számos új szabály kerül bevezetésre, ami az autók kinézetében is megmutatkozik majd, ahogy azt már a téli tesztek első állomásának helyet adó spanyolországi Barcelonában is láthattuk.
Alonso elmondta, hogy örül a slick gumik visszatérésének, azonban nem rajong különösebben a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) használatáért.
“Úgy gondolom, hogy mindannyian a nulláról kezdjük az új gumikkal, és ez jó lehet számunkra” – folytatta a spanyol. “Az elmúlt két évben elég sok problémánk volt a Bridgestone abroncsaival, és nem is sikerült mindent tökéletesen áthidalnunk, ugyanis azok teljesen mások, mint a Michelin termékei voltak 2005-ben és 2006-ban.”
“A KERS nem lesz olyan fontos a jövő évben. A Toyota már most elmondta, hogy valószínűleg az új rendszer nélkül kezdi meg az évet, és ez nem is nagyon izgat engem, mert a csapat tudja, mi a dolga. Továbbra is nagyon keményen dolgozunk az R29-es rendszerein, hogy a lehető legjobb legyen a megbízhatóságunk.”
“Egyes csapatok már tesztelték a KERS-t a régi autóikban, és nem számoltak be számottevő előnyről. Emiatt egyáltalán nem aggódunk, hiszen a mi új autónk teljesen más lesz, mint a jelenlegi hibridek.”
A jövő évben lehetőség lesz arra, hogy a versenyzők menet közben, a pilótafülkéből állíthassanak az első szárnyelemek profilján, ezzel javítva a követő autó egyensúlyán, és elősegítve az előzéseket. Alonso azonban ennek sem tulajdonít különösebb jelentőséget.
“Az új autók lehetőséget biztosítanak arra, hogy a pilótafülkéből állítani lehessen az első szárnyelemek meredekségét az előzések elősegítése érdekében, ám nem hiszem, hogy ez különösebb változást eredményezhet, hiszen két-három fok nem elég döntő” – magyarázta a spanyol világbajnok.
“Igazából nincs is értelme azzal foglalkozni, hogy egy kör alatt hét-nyolc alkalommal állítgassunk valamit a kormányon, hiszen ez elvonja más, sokkal fontosabb dolgokról a figyelmet. Nem is beszélve arról, hogy a Monacóhoz hasonló pályákon éppen elég dolog miatt aggódhatsz.”