Brit lapértesülések szerint Fernando Alonso nem tudott a Renault állítólagos tervéről, miszerint parancsba adja Nelsinho Piquet-nek, hogy törje össze autóját a tavalyi Szingapúri Nagydíjon, ezzel győzelemhez segítve őt a versenyen.
Brit lapértesülések szerint Fernando Alonso nem tudott a Renault állítólagos tervéről, miszerint parancsba adja Nelsinho Piquet-nek, hogy törje össze autóját a tavalyi Szingapúri Nagydíjon, ezzel győzelemhez segítve őt a versenyen.
Az FIA múlt héten jelentette be, hogy szeptember 21-re összehívja a Motorsport Világtanács rendkívüli ülését, miután új információk kerültek a birtokába, amik azt bizonyíthatják, hogy a Renault csalással szerzett győzelmet tavaly Szingapúrban.
Az Autosport szerdán arról számolt be, hogy a verseny délelőttjén, a Renault irodában történteket vizsgálja a szövetség, ahol Flavio Briatore csapatfőnök, Pat Symonds főmérnök, és Piquet egyeztetett a versenystratégiáról.
Symonds az olasz Autosprint magazinnak elárulta, hogy a megbeszélésen valóban felmerült a szándékos ütközés lehetősége, azonban az ötlet magától a brazil versenyzőtől származott, aki így akart bevágódni csapatánál, ugyanis rezgett a lába alatt a léc.
Briatore érdekes módon ezzel szemben azt mondta a Belga Nagydíjra érkező független Quest ügynökség szakértőjének, hogy semmi ilyenről nem volt szó azon a bizonyos megbeszélésen, ami elgondolkodtató.
Természetesen az eset legnagyobb nyertesét, Alonsót is kifaggatták az illetékesen még az elmúlt futamnak helyet adó Spa-Francorchamps-ban, ahol a spanyol elmondta, hogy nem tudott a háttérben zajló eseményekről.
A kétszeres világbajnok hozzátette, hogy azért fogadta el furcsa – szokatlanul rövid első etapos – versenytaktikáját, mert agresszíven akart nekivágni a futamnak, és fel sem merült benne a gyanú, hogy ezzel ilyen tervei lehetnek a csapatnak.
A hírek szerint a Renault mérnökei sem voltak beavatva, amit az is bizonyít, hogy többen megkérdőjelezték, hogy Alonsót már a 12. körben (két körrel az ominózus baleset előtt) kiintik a boxba, jóllehet még további körökre elegendő üzemanyag volt az autójában.
A rádióbeszélgetésekből kiderül, hogy Symonds nem osztotta a többiek félelmeit, és azt felelte nekik, hogy “Nem, nem, minden rendben lesz.”
Az ügyet a Szingapúri Nagydíj hetében tárgyalják Párizsban, a Renault mát korábban jelezte, hogy addig hivatalosan nem kommentálja az esetet, aminek komoly következményei lehetnek, ha beigazolódik a csapat bűnössége.