Alonso győzelmével zárult az idei év egyik legmozgalmasabb versenye. A futamon többször eleredt az eső, vezetett az újonc Winkelhock is, végül Alonso az utolsó körökben megelőzte Massát a vizes pályán, és bezsebelte a győzelmet.
Alonso győzelmével zárult az idei év egyik legmozgalmasabb versenye. A futamon többször eleredt az eső, vezetett az újonc Winkelhock is, végül Alonso az utolsó körökben megelőzte Massát a vizes pályán, és bezsebelte a győzelmet.
Ugyan száraz időjárási körülmények között vette kezdetét a szezon tizedik állomásának helyet adó Európa Nagydíj, nem sokkal a rajtot követően leszakadt az ég. Az élmezőny kivétel nélkül száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokkal kezdte meg a rajtot, egyedül az újonc Markus Winkelhock tette fel az esőgumikat, nagyon helyesen.
A két Ferrari remekül kapta el a rajtot, Massa elment Alonso mellet, míg a tizedik pozícióból induló Lewis Hamilton kiváló helyzetfelismerő képességének köszönhetően azonnal felugrott a negyedik helyre. A két BMW az első kanyar után összeütközött egymással, de mindketten tovább tudták folytatni a küzdelmet.
Az eső ekkor már szemerkélt, és pár perccel később leszakadt az ég. A versenyzők csúszkáltak a pályán, az első körben többen is kiestek. Az egyik kanyarban – valószínűleg a vizes aszfaltra került olaj miatt – egymás után csúsztak ki a versenyzők, köztük Lewis Hamilton is, akinek McLarenjét később vissza tudták tolni a pályára, és folytathatta a körözést.
Az első kört szinte senki nem fejezte be, folyamatosan hajtottak ki a versenyzők a boxba, hogy feltegyék az intermediate abroncsokat. A Ferrarinál először Massa látogatta meg szerelőit, és csak egy körrel később jött Raikkönen, akit közben megelőzött Winkelhock, és ezzel átvette a vezetést élete első versenyén.
A versenybizottság a negyedik körben úgy döntött, pályára küldi a biztonsági autót, majd piros zászlóval leállítja a futamot, hogy később ismét elrajtolhasson a mezőny. A biztonsági autó mögött a következő volt a sorrend: Winkelhock, Massa, Alonso, Webber, Coulthard, Kovalainen, Raikkönen, és Wurz. A csapatok intermediate és eső gumikkal kezdték meg újra a körözést.
A biztonsági autó a hetedik körben engedte el a mezőnyt. Ahogy arra számítani is lehetett, Markus Winkelhock nem tudta tartani a mögötte felsorakozó Massát és Alonsót. Egy kör alatt a teljes élmezőny elment Winkelhock mellett. A száraz gumikkal futó Hamilton viszont küszködött, túl sok vizes rész volt ahhoz a pályán, hogy fel tudja melegíteni az abroncsokat.
Kimi Raikkönen keményen támadta Kovalainent. A Ferrari versenyzője a célegyenes végén kis híján el is ment honfitársa mellett, ám Heikki remekül helyezkedett, és visszavette az ötödik helyet. Időközben Webber megelőzte csapattársát, David Coulthardot, és felugrott Alonso mögé a harmadik helyre. Hamilton a száraz gumikkal a tizenhetedik helyen autózott.
Ahogy arra számítani lehetett, a slick gumik kezdtek tapadni a száradó pályán. Az élmezőnyből elsőként Kimi Raikkönen állt ki a boxba, hogy száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokat kapjon, miközben Hamilton futott egy fantasztikusan gyors kört.
A 11. körben mindenki, aki intermediate abroncsokon volt, behajtott a boxba száraz gumikért. Massa megtartotta vezető pozícióját Alonso előtt, miközben Hamilton folyamatosan gyorsköröket futott és visszavette körhátrányát az élmezőnytől. David Coulthard egy darabig még vezette is a futamot, ám miután feltette autójára a slick gumikat, visszacsúszott a hetedik helyre.
A nap hőse, Markus Winkelhock – aki egy darabig vezetett a versenyben – a tizenötödik körben feladni kényszerült a futamot az autója meghibásodása miatt. A száraz gumikra való váltásból Kimi Raikkönen jött ki a legjobban. A finn pilóta remek időket autózott, és megérkezett Alonso mögé.
Annak ellenére, hogy a Toyoták jól szerepeltek a hétvége első részében, Ralf Schumacher versenye már a huszadik körben véget ért, mikor Nick Heidfeld nagyon erőszakosan megérkezett mellé a célegyenes előtti ráfordítóban, és kilökte. Az esetet a versenybíróság vizsgálja.
Az élen továbbra is Massa autózott, akit négy másodperces hátrányban követett Alonso, aki mögött mindössze hat tizeddel lemaradva Kimi Raikkönen haladt a harmadik helyen. A negyedik pozícióért hatalmas harc folyt Webber és Kovalainen között. A Renault finn versenyzője keményen támadta Webbert, aki viszont remekül védekezett. Kovalainen végül a 28. körben kiállt tankolni és csapattársa mögé a tizedik helyre tért vissza.
Massa időközben nagyon gyors köröket futott és hét másodperc fölé növelte előnyét Alonsóval szemben, akit további két másodperces hátrányban Raikkönen követett a harmadik helyen. Hamilton is tartotta a lépést az élmezőnnyel a köridők terén, ám a verseny felénél még az utolsó helyen tanyázott, három másodperccel lemaradva az időközben második és egyben utolsó kiállását teljesítő Giancarlo Fisichellától, akit nem sokkal később fantasztikus agresszivitással megelőzött.
Huszonhat körrel a futam vége előtt Raikkönen autója megadta magát. A finn versenyző zseniálisan versenyzett, de a technika cserbenhagyta, és bár begurult a boxutcába, már nem jutott el a garázsig. Közben Hamilton is kiállt a boxba üzemanyagért, mellyel ismét visszacsúszott az utolsó helyre Trulli mögé.
Raikkönen kiesésével a Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber felugrott a harmadik helyre, akit Wurz, Coulthard, és a BMW két versenyzője követett. Egy körrel Alonso kerékcseréje után, Massa is kiállt az élről. A Ferrari még talpon maradt versenyzője kényelmesen visszaért riválisa elé. Kettejük között nyolc másodperc volt a különbség.
Hamilton megelőzte Barrichellót, így felugrott a tizedik helyre, ám 19 körrel a futam vége előtt közel húsz másodperc volt a lemaradása az előtte álló Fisichellával szemben. Webber közben kiállt a harmadik pozícióból, és miután csapattársa, David Coulthard is teljesítette utolsó kiállását, visszavette harmadik helyét.
Massa kört adott Hamiltonnak, miközben Alonso öt másodperc alá csökkentette hátrányát a Ferrari braziljával szemben. Mivel a meteorológusok esőt jósoltak az utolsó pár körre, a Renault kockáztatott, és az ötödik helyről behívta Kovalainent intermediate gumikért. A finn versenyző ugyan a száraz pályán küszködött, ám nyolc körrel a vége előtt ismét leszakadt az ég.
Az autók elkezdtek csúszkálni, így szinte mindenki kihajtott a boxba intermediate abroncsokért. Az élen nem változott a sorrend a kiállásokat követően. Kovalainen nagyot bukott azzal, hogy már korábban feltette az intermediate abroncsokat, de a végén felért az egy pontot jelentő nyolcadik pozícióba. Alonso rengeteget faragott hátrányából, és az esőben teljesen megérkezett Massa mögé. A McLaren spanyol versenyzője agresszíven támadta Massát, és öt körrel a vége előtt el is ment mellette. A két autó összeért, de Alonso jobb pozícióban volt, így megszerezte az első helyet.
Alonso remekül alkalmazkodott a körülményekhez, és növelte előnyét Massával szemben. A McLaren spanyol versenyzője parádés versenyzést bemutatva a harmadik helyről rajtolva megnyerte az Európa Nagydíjat a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa előtt, aki szinte az egész futamon vezetett.
A harmadik helyen a Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber végzett, akit a Williams színeiben versenyző Alexander Wurz követett. A pontszerzők sorát David Coulthard, Nick Heidfeld, Robert Kubica, és Heikki Kovalainen zárta. Hamilton Fisichella előtt, a kilencedik lett.
Európa Nagydíj - verseny Poz Pilóta Csapat Idő 1. Alonso McLaren-Mercedes (B) 2h06:26.358 2. Massa Ferrari (B) + 8.155 3. Webber Red Bull-Renault (B) + 1:05.674 4. Wurz Williams-Toyota (B) + 1:05.937 5. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1:13.656 6. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:20.298 7. Kubica BMW Sauber (B) + 1:22.415 8. Kovalainen Renault (B) + 1 kör 9. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör 10. Fisichella Renault (B) + 1 kör 11. Barrichello Honda (B) + 1 kör 12. Davidson Super Aguri-Honda (B) + 1 kör 13. Trulli Toyota (B) + 1 kör Leggyorsabb kör: Massa, 1:32.853 Kiesők: Pilóta Csapat Kör Raikkonen Ferrari (B) 36 Sato Super Aguri-Honda (B) 20 R.Schumacher Toyota (B) 19 Winkelhock Spyker-Ferrari (B) 15 Button Honda (B) 3 Sutil Spyker-Ferrari (B) 3 Rosberg Williams-Toyota (B) 3 Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 3 Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 3 Az eredmények nem hivatalosak