Fernando Alonso a délutáni szabadedzésen sem talált legyőzőre Spa-Francorchamps-ban, ahol a reggeli esőzések után száradó pálya fogadta a mezőnyt. A Ferrari spanyolját Adrian Sutil és Lewis Hamilton követte.
Fernando Alonso az utolsó pillanatokban megfutott mért körével vette át a vezető pozíciót Adrian Sutiltól, és az élen tartotta a Ferrarit a második szabadedzésen Spa-Francorchamps-ban.
A hajnali és reggeli esőzések után nyirkos, de száradó pálya fogadta a mezőnyt, így az extrém esőgumikat hamar leváltották az intermediate abroncsok, majd pedig előkerültek a slick gumik, így időről időre javultak a köridők.
A versenyzők azonban nem tudták kihasználni az utolsó negyedórát, mikor szinte már teljesen száraz volt az ideális ív, ugyanis a versenyirányítás piros zászlóval leállította a körözést.
A hivatalos magyarázat az volt, hogy “néhány néző veszélyes helyen tartózkodhat”, majd később kiderült, hogy egy-két kisgyerek felkapaszkodott az esetlegesen leszakadó törmelékek ellen védő korlátra, ami miatt vaszélyben voltak.
A résztvevőknek így vissza kellett hajtaniuk a garázsba, majd a boxutca kijáratánál egymás mögött felsorakozva várták, hogy zöldre váltson a lámpa. Három perccel az edzés vége előtt ismét kihajtott mindenki a pályára, ám talán nem is kell mondani, hatalmas volt a forgalom.
A Ferrari duója volt a legjobb helyzetben, hiszen ők nyitották a sort, így nem csoda, hogy Alonso el tudta kerülni a sárga zászlót, és javítani tudott idején, mellyel megnyerte a másfélórás tréninget.
Alonso mögött Sutil és Lewis Hamilton sorakozott fel a második, illetve a harmadik helyen, míg az első hat sorát Robert Kubica (Renault), Felipe Massa (Ferrari), és Sebastian Vettel (Red Bull) zárta.
Jenson Button a hetedik helyre hozta be a másik McLarent, Pedro de la Rosa (Sauber) elé, akit Rubens Barrichello (Williams), és Kamui Kobayashi (Sauber) követett az első tízben.
A váltakozó körülmények ellenére komolyabb baleset nem történt. Néhány kicsúszás mellett Vitantonio Liuzzi elvétette az egyik kanyart, és áthaladva a kavicságyon, szépen lassan nekihajtott a gumifalnak, ami után egy első vezetőszárnyat kellett cserélni autóján.
Timo Glock szerencsétlenebbül járt. A Virgin német pilótája a kilences kanyarban csúszott ki, és oldalról telibe találta a gumifalat, így idő előtt be kellett fejeznie a körözést a délutáni tréningen.