Az Aston Martin versenyzője a 7. rajthelyet szerezte meg szombaton, az időmérőn pedig épp gyorskörön volt, amikor Yuki Tsunoda balesete miatt meglengették a piros zászlókat, így félbe kellett szakítania körét. Alonso szerint az FIA „durva hibát” vétett, az írtatlan megállapodás ugyanis az, hogy baleset esetén első körben inkább dupla sárga zászlókat lengetnek, és megvárják, amíg a baleset helyszíne mellett már elhaladt versenyzők befejezzék köreiket.
Miután azonban Tsunoda becsapódása nagy volt, ráadásul törmelékek is kerültek a pályára, a versenyirányítás azonnal az időmérő megszakítása döntött — alig 10 másodperc alatt, így az orvosi autó is a lehető leghamarabb a helyszínre tudott érni.
„Az FIA néha jól csinálja, máskor durva hibákat vét” — mondta Alonso a DAZN nevű spanyol TV-társaságnak az időmérő után. „Most hibáztak egyet, mert piros zászlóval leintették az időmérőt, amikor én az utolsó kanyarban voltam, ami meglepő. Amikor történik egy incidens az 5-ös kanyarban, általában megvárják, hogy az autók befejezzék a köreiket, vagy ez az íratlan szabály.”
Alonso aztán beszélt arról is, az FIA hivatalnokai ezután azonnal a parc fermébe irányították őt és csapattársát, Lance Strollt, amint visszaértek a bokszba — noha a kvalifikációból még 2 perc 13 másodperc hátravolt.
Úgy tudni, ennek oka az volt, hogy kezdetben azt kommunikálta a versenyirányítás, hogy nem fogják újraindítani az időmérőt, ám utána változtattak a döntésen — az Aston Martinok így visszatérhettek a garázsba.
„Miközben a bokszba hajtottunk, Lance-et és engem a parc fermébe irányítottak, lezárták a bokszutcát és a parc fermébe tereltek minket. Kiszálltunk az autóból, aztán mondták, hogy a Q3-at újra fogják indítani. Visszaszálltunk az autóba, kitoltak bennünket, és mivel nem maradt már gumim, nem mentem ki a pályára újra.”
Alonso ugyanakkor azt mondja, a történtek feltehetően nem változtattak rajtpozícióján: „Az utolsó kanyarig másfél tizeddel voltam gyorsabb, amikor meglengették a piros zászlókat — feltehetően ez semmin sem változtatott. De az, hogy beterelnek a parc fermébe, aztán megnyitják újra, általában nem történik meg.”
A kétszeres világbajnok arról is beszélt, az időmérőn megszerzett 7. rajthelyével alapvetően elégedett.
„Igen, ez egy jó eredmény, elégedettnek kell lennünk vele. Az új alkatrészek hozzátettek az autó teljesítményéhez. Ez egy olyan pálya, mellyel kapcsolatban egy kicsit aggódtunk, hogy elég gyorsak leszünk-e. De köszönhetően az új elemeknek, mindkét autóval bejutottunk a top 10-be, de persze a munkát be kell fejeznünk a versenyen.”