Az egykori világbajnok, Fernando Alonso úgy gondolja, hogy komoly veszélybe kerülhet a Forma-1 jó hírneve, ha az irányító testület tartja magát eredeti elképzeléséhez, és túl sok alkatrészt egységesít a jövőben.
Az egykori világbajnok, Fernando Alonso úgy gondolja, hogy komoly veszélybe kerülhet a Forma-1 jó hírneve, ha az irányító testület tartja magát eredeti elképzeléséhez, és túl sok alkatrészt egységesít a jövőben.
A Renault spanyol versenyzője szerint nagyon rossz irányba haladnak a dolgok, ugyanis a Forma-1 teljesen tönkreteheti saját magát az alkatrészek – beleértve a motorok – egységesítésével.
Alonso úgy gondolja, hogy a sport sokkal, de sokkal jobb volt akkor, amikor még nem voltak ennyire szigorú technikai szabályok, helyet kaphattak a radikálisan új ötletek, és más-más motorok, abroncsok, illetve karosszériák voltak a mezőnyben.
“Menjünk vissza néhány évet. Azt gondolom, hogy a V10-es motorokkal, és a két egymással harcban álló gumiszállítóval, minden a maximális teljesítmény eléréséről szólt” – mondta Alonso, aki szíve szerint visszatérne a korábbi szabályokhoz.
“Még akkor is, ha nem volt olyan versenyképes az autód, úgy érkezhettél meg egy versenyre, hogy talán a Michelin jobban fog teljesíteni, és akár még a futamot is megnyerheted. Sokkal több győztest avattunk azokban az években.”
“Most, hogy minden egységesített, minden versenyt ugyanazok az autók nyerik meg. Mindig a leggyorsabb autók a leggyorsabbak, bármelyik pályán, bármilyen időben, szóval egy kicsit unalmas a helyzet.”
“És hogy mi van az egységesített motorokkal? Én nem vagyok oda az ötletért. Azonban ha ez szükséges, akkor a csapatvezetők rá fognak bólintani. Ha pedig nem, akkor nem látok okot arra, hogy egységes motorokat kellene használnunk.”
“Már most egységes elektronikát, és kontrollált abroncsokat használtunk, az aerodinamikával sem lehet nagyon játszani, és a jelenlegi erőforrásaink is szinte egységesek, mert meg van kötve a kezünk a hengerek száma és az űrtartalom terén.”
“Egyszerűen nincs lehetőségünk játszani a dolgokkal. A Forma-1 hamarosan olyan lesz, mint a GP2, mindenki azonos autókkal áll majd rajthoz, ami semmiképpen nem viszi előrébb a dolgokat” – tette hozzá Alonso.
Az FIA a hétvégén bejelentette, hogy 2010-től egységes motorokat szeretne bevezetni a Forma-1-ben, illetve számos alkatrészt standardizálna a költségek csökkentésének érdekében. A csapatvezetők jövő kedden Genfben tárgyalnak minderről az FIA vezetésével.