Fernando Alonso elárulta, hogy kényelmesebben érzi magát a pilótafülkében, mióta a Renault kiszerelte autójából a hibrid rendszert, ugyanis elmondása szerint azóta sokkal jobban tud koncentrálni a vezetésre.
Fernando Alonso elárulta, hogy kényelmesebben érzi magát a pilótafülkében, mióta a Renault kiszerelte autójából a hibrid rendszert, ugyanis elmondása szerint azóta sokkal jobban tud koncentrálni a vezetésre.
A rendszer az idei évben került bevezetésre, annak reményében, hogy az fokozza az izgalmakat, és elősegíti az előzéseket, hiszen használata, körönként 6.7 mp-ig extra 80 lóerőt jelent.
Igen ám, de az eszköz (melynek súlya csapatonként eltérően 20-30 kg között mozog) negatív hatással van az autók súlyeloszlására, így egyesek szerint annak használata több hátránnyal, mint előnnyel jár, ezt igazolja az is, hogy a szezon ötödik állomásán már csak két csapat (Ferrari, McLaren) használja.
Spanyol lapértesülések szerint a Renault azért döntött a rendszer kiszerelése mellett, mert az nem jelentett előnyt számára, és állítólag azt tervezi, hogy legközelebb majd csak az augusztus végi Belga Nagydíjon teszi vissza autójába.
Bár ezt Alonso nem erősítette meg, azt viszont elmondta, hogy nem győzte meg a KERS rendszer, ezért is támogatta csapatát abban, hogy egyelőre váljon meg tőle – noha az első futamokon használta.
“Mikor nincs az autódban a KERS, talán egy kicsivel jobban tudsz koncentrálni a vezetésre” – mondta a spanyol az Autosportnak. “Egy kicsit zavaró, hogy mindig azon kell gondolkodnod, hogy minél előbb megnyomd azt a fránya gombot.”
“Az autó kezelhetősége azonos a rendszerrel és a rendszer nélkül. Mindössze az a különbség, hogy az egyenesekbe érkezve, mikor megnyomod a gombot, érzed, hogy jóval erősebb az autód. Viszont mindez eltörpül a hátrányok mellett, ezért is döntöttünk annak kiszerelése mellett.”
Alonso azt is elmondta, hogy még nem mondott le a bajnoki címről, és az sem csüggeszti, hogy az első négy versenyen szerzett öt pontjával, jelenleg 31 pontos hátrányban van a listavezető Jenson Buttonnal szemben.
“Még minden teljesen nyitott” – mondta. “Minden egyes versenyen egyre nagyobb a kihívás, mert folyamatosan veszítesz pontokat, és egy lassabb autód van. Azonban még csak négy versenyt teljesítettünk.”
“A következő három-négy versenyen, a fél mezőnynek semmi esélye nem lesz, és csak három-négy csapatot fogunk látni, amely folyamatosan ott lesz a pontszerző helyeken. Azonban bízom abban, hogy a következő versenyeken, mi is egyike leszünk annak a három-négy csapatnak, amely sok pontot szerezhet.”