Az Alpine számára kiábrándítóan alakult a 2023-as idény, hiszen ahelyett, hogy jelentősen javítani tudtak volna pozíciójukon a mezőnyben, végül csak a 6. helyen zárták a konstruktőri pontversenyt. A csapat technikai igazgatója ugyanakkor elárulta, természetesen kőkeményen dolgoztak azon, hogy megértsék, ellenfeleik miben volta jobbak — így viszonylag jól értik már azt is, a Red Bull hogyan tudott ilyen kiemelkedő teljesítményt nyújtani 2023-ban.
„Úgy gondoljuk, hogy sikerült egészen jól kiismernünk” — mondta Matt Harman a Red Bull RB19-es kódjelű autójáról. „Úgy gondoljuk, értjük, mit csinálnak. Nem lehet egy csettintésre elképzelni a dolgot egy éjszaka alatt. Megértettük az irányunkat. De azt gondolom, néhány más csapat autóját is kiismertük a mezőnyben.”
„Vannak még nagyszerű autók, melyeket érdekes fejlesztésekkel ruháztak fel. Ez az egész arról szól, hogy próbáljuk megérteni, mit csinálunk mi, és mit csinálunk ők. Alapvetően pedig, ha csak követjük ezeket a csapatokat, soha nem fogunk eléjük kerülni. Az egy valódi mantra, hogy inspirációt kell merítenünk ezektől a csapatoktól, de a saját utunkat kell járnunk.”
A Forma-1 csapatai nincsenek könnyű helyzetben, hiszen 2024-re olyan autókat kell megálmodniuk, melyek erős alapokat szolgáltatna majd 2025-re. Ennek legfőbb oka az, hogy 2026-ban új szabályokat vezetnek be a Forma-1-ben, így hamarosan már erre helyeződik a hangsúly a fejlesztések terén.
„Azt gondolom, a lényeg az, hogy túllássunk azokon az autókon, melyek körülvesznek bennünket” — folytatta Harman. „Ha előállunk egy olyan autóval, mint amilyenek most vannak, mire eljutunk 2025-ig, az nagyon elavult lesz. Nagyon fontos, hogy inspirálódjunk abból, amit látunk. De távolabbi célokat kell kitűznünk, hogy megkapjuk azt a bizonyos kétéves távlatot.”
A szakember elismerte, az Alpine 2023-as autója olyan alapvető tulajdonságokkal rendelkezett, melyek miatt nehéz volt végrehajtani a tervezett fejlesztési programot.
„A kasztni, illetve amit mi felfüggesztéstartónak, vagy fő háznak nevezünk, okozott némi fejtörést számunkra. Nem csak annak kapcsán, ami többi autón megjelent szellemi tulajdonként, hanem a saját ötleteink, a saját fejlesztéseink is korlátoztak bennünket egy kicsit. Tervben volt egy fejlesztés a padlólemez kapcsán is az év későbbi szakaszára, de végül úgy döntöttünk, nem csináljuk meg, és azt a teljesítményt átmentettük a jövő évi autóra — pusztán azért, hogy a legjobb teljesítményt hozzuk ki belőle”
Harman ugyanakkor rámutatott, az A523-as kódjelű versenyautónak voltak olyan erősségei, amikre építeni tudnak: „Úgy gondolom, volt néhány igazán remek dolog az autónkon. Persze igyekszünk alázatosak lenni ezen dolgok kapcsán. Tudjuk, hogy nem egészen tartunk ott, ahol szeretnénk, és inkább arról szeretnénk beszélni, amiben jobbnak kell lennünk, nem pedig arról, amiben szerintünk jók vagyunk.”
„Én inkább fókuszálnék arra, hogy mit is kell jobban csinálnunk, nem pedig azt mutogatni, amiről azt gondoljuk, hogy jól munkát végeztünk benne.”