Friss hírek

Amerikai kézbe kerülhet a Sauber istálló

Német lapértesülések szerint egy amerikai befektetőcsoport mentheti meg a BMW Sauber istállót, miután a QadBak mégsem tudja átvenni a hinwili bázisú gárda irányítását, anyagi nehézségei és más zűrös ügyei miatt.

Német lapértesülések szerint egy amerikai befektetőcsoport mentheti meg a BMW Sauber istállót, miután a QadBak mégsem tudja átvenni a hinwili bázisú gárda irányítását, anyagi nehézségei és más zűrös ügyei miatt.

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy egy amerikai befektetőcsoport komolyan érdeklődik a csapat átvétele iránt, és szándékai igencsak komolyak.

A német szaklap nevet nem említett, de állítólag Bernie Ecclestone is támogatja az adásvételt.

Mindez egyébként nem meglepő, hiszen a sportág kereskedelmi jogait igazgató brit üzletember már jó ideje azon fáradozik, hogy visszatérjen a mezőny Amerikába, mely térség nagyon fontos az autógyártók számára.

A BMW Motorsport elnöke, Mario Theissen a következőket mondta még a hét elején: “A helyzet semmit nem változott az elmúlt időben, továbbra sincs helye a csapatnak a jövő évi rajtrácson, és ez nagyon visszaveti a munkát.”

“Számítunk arra, hogy lesz helyünk jövőre, azonban a csúszás nagyon megnehezíti a munkánkat, nehézkesek a tárgyalások, hiszen melyik versenyző, vagy szponzor akar egy olyan csapattal tárgyalni, amelynek még nincsen helye a rajtrácson.”

A BMW július végén jelentette be, hogy stratégiai megfontolásból leállítja forma-1-es programját, és az évad végén elhagyja a királykategóriát.

Emiatt pedig a hinwili bázisú alakulat nem írta alá az új Concorde Egyezményt, ami azt is jelentette egyben, hogy felszabadult egy rajthely, amit végül a Lotus kapott meg.

A BMW Sauber vezetése sokáig azért lobbizott a többieknél, hogy engedélyezzék a létszám megemelését, ám ebbe nem mentek bele az ellenfelek, mondván már a 13 csapat is túlzás, különösen úgy, hogy alig van hely a boxutcában.

A Toyota távozásával viszont felszabadult egy hely, ám egyelőre még nem tisztázott a 13. hely sorsa. Az FIA ugyanis magyarázatot vár a japánoktól, hogy miért írták alá az új Concorde Egyezményt – amely elvileg 2012-ig a Forma-1-hez láncolta őket –, ha tudták, problémáik vannak.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!