Az osztrák istálló mindössze két dobogós eredményt tudott elérni a legutóbbi hat versenyhétvégén, teljesítménye pedig jelentősen visszaesett az elmúlt időszakban. A gyenge forma miatt a csapat a konstruktőri küzdelmek szempontjából is nehéz helyzetbe került, hiszen 8 pontra csökkent előnye a McLarennel szemben, ráadásul a Ferrari is lőtávolon belülre került.
Az Olasz Nagydíjat követően Max Verstappen rámutatott, jelentős változtatásokat kell végrehajtani az RB20-as versenyautón, hogy újra ütőképesek legyenek, a Red Bull pedig az elmúlt időszakban keményen dolgozott is azon, hogy megoldja problémáit.
Az osztrák istálló sok fejlesztést nem vonultatott fel Bakuban, felkerült azonban az autókra egy módosított padlólemez, a csapat tájékoztatása szerint pedig a padlólemez alján kialakított csatorna geometriáján hajtottak végre „apró” módosításokat, hogy így javítsák a légáramlást, tehát növeljék a talajhatást.
„A tanulságok folyamatosak, és az azonnali reakció általában a későbbi versenyeken látható, így le a kalappal mindenki előtt, hogy idáig eljutottunk” — mondta Bakuban Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke. „Ez rengeteg kemény munkával jár, és ez a kemény munka folytatódik. Szingapúr már csak egy hétre van, így valószínűleg egy újabb fejlődési lépés lesz számunkra.”
„A fejlesztések mértéke meghatározza a késedelmet is, ha tehát sikerült ezt erre a versenyre megvalósítanunk, értelemszerű, hogy nem ez a legnagyobb dolog, amit valaha vállaltunk a geometriai változások terén.”
„Finom változtatásról van szó, lehetséges-e, hogy a hatás jó lesz? Igen. És úgy gondolom, hogy az igazi bizonyítékot vasárnap délután látjuk majd.”
„Próbáltunk változtatásokat elvégezni az autón, hogy jobb legyen, és nem akarjuk újra látni Monzát. Nem az volt a legkellemesebb esemény számunkra, így szeretnénk javulni a versenytársainkhoz képest.”
„Ahogy mindig mondom, vasárnap délután meglátjuk, hogy alakul. Akkor már többet fogunk tudni arról, mit csinálunk. Ezúttal minden kutatásunk azt mondja, hogy ez a helyes döntés.”
Mindeközben dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az osztrák sajtónak nyilatkozva nemrég azt mondta, próbálnak javítani az RB20-as egyensúlyán, ám „valódi előrelépés csak Austinban várható” majd.