A brit istállót már a tavalyi év során is sok kritika érte, egyesek szerint ugyanis egyértelműen a Red Bull versenyautóját másolták. A kritika persze nem volt teljesen alaptalan, az Aston Martin ugyanis még 2022 áprilisában leszerződtette a Red Bull egykori vezető aerodinamikusát, Dan Fallowst, aki kétségkívül hasznos tudást vitt magával Milton Keynes-ből.
Az Aston Martin aztán 2023-ra jelentős javulást tudott elérni, hiszen a szezonel első versenyein a Red Bull legfőbb kihívójává lépett elő. Luca Furbatto, a csapat mérnökigazgatója viszont határozottan állítja, nem a Red Bull autóját másolták – hiszen az teljes képtelenség lett volna.
„Valójában nem lehet másolni, mivel a két autó két, alapvetően eltérő architektúrával rendelkezik” – mondta Furbatto a Marca című spanyol lapnak. „Mi a Mercedes erőforrását, váltóját és hátsó felfüggesztését használjuk.”
A szakember ugyanakkor beszélt arról is, érdekes volt látni azt is, ahogy a Mercedestől érkezett Eric Blandin, valamint a Red Bull korábbi aerodinamikai kulcsembere, Dan Fallows hogyan kezdett el összedolgozni az Aston Martinnál.
„El lehet mondani azt, hogy Dan és Eric eltérő megközelítést tett hozzá a mi aerodinamikai programunkhoz, és ez a köridő szempontjából feltehetően egy fontos lépés volt” – magyarázta. „De, ha megnézzük a tavalyi szezont, vagy az idény második felét, látható, hogy jelentős fejlődést értünk el.”
„Megváltoztattuk az autónk aerodinamikai koncepcióját a tavalyi év hatodik versenyére, most februárban pedig elkezdtük megmutatni néhány új elemünket, még mielőtt a Red Bull bemutatta autóját. Felismertük, hogy aerodinamikai szempontból rossz irányba mentünk el, szóval számos mechanikai és aerodinamikai előrelépést sikerült megtennünk az elmúlt idény közben, az autónk pedig egyre jobb és jobb lett.”
„A bajnokság második felében már talán az ötödik leggyorsabbak voltunk, és rendre a pontszerzők között végeztünk.”