A silverstone-i istálló már gőzerővel dolgozik 2024-es versenyautóján, és néhány jövő évi elemet már idei, AMR23-as kódjelű versenyautójára is felszerelt a legutóbbi versenyeken. Az Amerikai Nagydíjon versenyzői, Lance Stroll és Fernando Alonso felosztották a feladatokat egymás között: egyikük az új specifikációjú padlólemezzel, míg másikuk a régebbi megoldással körözött, a csapat így remek összehasonlításokat tudott elvégezni.
Az Aston Martin viszont Austinban és Mexikóvárosban mindössze 6 pontot gyűjtött, mielőtt Brazíliában Fernando Alonso újra felállhatott a dobogóra.
„Szerettünk volna kísérletezgetni egy kicsit néhány dologgal az autón, hogy megértsük az irányt, amerre tartunk, és amerre mennünk kell a jövő évi autóval” — mondta a kétszeres világbajnok. „Szóval fájdalmasak voltak ezek a versenyek, különösen a mexikói. Azt gondolom, csapatként túl lassúak voltunk.”
A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén Las Vegasba látogat majd, a szezon pedig jövő héten zárul Abu Dhabiban. Az Aston Martin teljesítményigazgatója, Tom McCullough elismerte, talán hiba volt részükről, hogy ennyit teszteltek a legutóbbi versenyeken, a gyűjtött információknak viszont nagyon örülnek.
„A következő versenyeken tényleg csak arra fókuszálunk, hogy annyi pontot gyűjtsünk, amennyit csak lehet — ahelyett, hogy túl sok kutatási- és fejlesztési projektet végzünk a nyilvánosság előtt a pályán” — magyarázta a szakember. „Tényleg megpróbáltunk komoly teszteket végrehajtani, és megérteni dolgokat a következő évre, amit megtettünk, és be is gyűjtöttük az összes adatot.”
„Nehéz feladat mindenféle kutatást és fejlesztést végezni, különösen egy sprinthétvégén… nem akarunk a bokszutcából rajtolni [miután változtatni kell az autó specifikációján – a szerk.]. Bevetettünk néhány elemet, elvégeztünk néhány tesztet. Egy kicsit talán túl sok kutatási- és fejlesztési munkát végeztünk a szemetek előtt az elmúlt két versenyhétvégén, ami utólag talán nem volt helyes dolog.”
„De nagyon elégedettek vagyunk azzal, hogy remekül megértettük, hogyan fejlesszük az autót, ami kulcsfontosságú a jövő évre nézve. Ez nem a külvilágról, hanem rólunk szól. Szerettünk volna annyit tanulni a jövő évre, amennyit csak lehet. De persze ilyenkor nyilván egy kicsit beáldozzuk az eredményeket…”
„Van egy csomó alkatrész, amiket kombinálunk. Az autók nagyon komplikáltak, és tényleg meg kell érteni a különféle területeket, hogy miképp lépnek interakcióba egymással.”