Otmar Szafnauer szerint az AMR21-es versenygép karakterisztikája nem segít Sebastian Vettelen, és az sem, hogy az idei év aerodinamikai szabályváltoztatásai az autó hátuljának viselkedését hátrányosan érintették.
Az Aston Martin célja, hogy javítson az autó teljesítményén, ami szerintük egyértelműen a szabályváltoztatások miatt esett vissza a tavalyi évhez képest.
„A javulás a sok, szélcsatornában végzett munka után jön majd, valamint ha új elemeket hozunk a következő néhány versenyen, hogy visszanyerjünk valamit abból, amit az autó hátuljánál elveszítettünk” – nyilatkozta Szafnauer.
„Innen erednek a dolgok. Ennek van egy útja: látod, hogy lesznek újítások a következő versenyen, aztán továbbiak jönnek még, nem ez lesz az utolsó.”
A Portugál Nagydíj pénteki szabadedzésein azonban nemcsak a szabályváltoztatások miatti hátrányuk okozott nehézséget számukra, hanem a változó körülmények, a szél is.
„Különösen itt az autó hátulja instabil lesz a kanyarbemeneteleknél, de a legnagyobb nehézség a szél változékonysága a kanyarokban.”
„Ha időről időre ugyanez a helyzet, akkor el lehet menni a határig, ott lehet maradni és gyorsabb tudsz lenni. De ha változékony, akkor nem tudod, hogy mire számíts. Ez a probléma. Minél többet vezeted az autót, annál jobban érzed, és annál jobban tudod megjósolni az ilyen dolgokat. Ez csak az ülésben töltött időtől függ.”