Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a sport első éjszakai versenyének helyet adó szingapúri versenypálya több ponton is megváltozik, hogy izgalmasabb és látványosabb lehessen az idei megmérettetés.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a sport első éjszakai versenyének helyet adó szingapúri versenypálya több ponton is megváltozik, hogy izgalmasabb és látványosabb lehessen az idei megmérettetés.
Bár a Forma-1 történetének első éjszakai futama osztatlan sikert aratott, a szervezők úgy gondolják, módosítások szükségesek ahhoz, hogy jobb legyen az idei nagydíj.
A versenyzők leginkább a burkolat egyenetlenségére panaszkodtak a szeptemberi esemény után, azonban a szervezők úgy érzik, a pálya más pontjain is változtatni kell ahhoz, hogy több legyen az előzés a versenyen.
“Jóllehet a pálya és az esemény minden várakozást felülmúlt szerte a világon, ahogy az általában a vadonatúj helyszínek esetében lenni szokott, most már tudjuk, hogy vannak dolgok, amiket jobban is lehetne csinálni” – mondta a szingapúri pálya igazgatója, Michael McDonough.
Miután az illetékesek beszéltek a versenyzőkkel és az FIA-val, úgy döntöttek, több ponton is változtatnak a ringen.
Az első kanyart élesebbre, azaz lassabbra veszik, mellyel az előzések számát szeretnék növelni. Továbbá a kanyar bejáratához rázókövet tesztnek, hogy a pilótákat meggátolják abban, hogy átvágják, vagy a kelleténél szélesebben vegyék az ívet.
Míg az első kanyart lelassítják, a tizenhármas ív gyorsabb lesz, ezáltal a tizennégyes kanyar előtti fékzóna az eddiginél jóval keményebb lesz, ami szintén az előzést hivatott elősegíteni.
Az ötös, hatos, és hetes kanyart újraaszfaltozzák, hogy eltűnjenek a sokat vitatott puklik; a huszonkettes kanyar bukóterét kisebbre veszik, hogy több hely maradjon a nézőket kiszolgáló létesítményeknek; illetve a boxutca be-, és kijáratát módosítják, hogy az említett szekciók távolabb kerüljenek az ideális ívtől.