Átment a törésteszten a Ferrari jócskán átalakuló Forma-1-es autója - F1VILÁG.HU

Átment a törésteszten a Ferrari jócskán átalakuló Forma-1-es autója

HIRDETÉS
Olasz médiajelentések szerint sikeresen teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) töréstesztjeit a Ferrari Forma-1-es csapatának vadonatúj versenyautója. A maranellóiak a világbajnoki címre hajtanak 2025-ben, ennek érdekében pedig számos drasztikus változtatást is eszközölnek az előttünk álló idényre.
Ferrari, garage
HIRDETÉS

A Ferrari tavaly a McLaren mögött a 2. helyen zárta a konstruktőri versenyt — a konstruktőri trófeára egészen a szezonzáróig esélyes volt, az egyéni világbajnoki címért való küzdelemből azonban hamar kiestek versenyzői, Charles Leclerc és Carlos Sainz.

A csapat a következő idényben egy teljesen új konstrukcióval áll rajthoz, amelyet Leclerc mellett a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton vezet majd. Olasz médiajelentések szerint az új autó jelentős eltéréseket mutat az SF-24-hez képest, amely öt futamgyőzelmet szerzett a 2024-es szezonban. A Ferrari mérnökei radikálisan új tervezési irányvonalat választottak: a tavalyi szezonban még jól teljesítő aerodinamikai koncepció helyett a csapat célja, hogy kihasználja a 2026-os szabályváltozások előtti utolsó lehetőséget a világbajnoki cím megszerzésére.

A jelenleg még 677-es projektnéven futó autó számos újdonságot felvonultat: a pilótafülkét hátrébb helyezték, míg a váltóházat rövidebbre tervezték, hogy optimalizálják a súlyeloszlást és javítsák a gumik kihasználását. A Pirelli által fejlesztett új gumiabroncsok célja a túlmelegedés csökkentése és a versenykörülmények közötti teljesítmény fenntartása, a Ferrari pedig szorosan együttműködött a gumiszállítóval, hogy a pilóták visszajelzései alapján igazítsák az új autót ezekhez az abroncsokhoz.

Jelentős változás, hogy az idei Ferrarit már nyomórudas első felfüggesztéssel szerelik fel: ezt a megoldást az olaszok utoljára 2015-ben, az SF15-T kódjelű modellnél alkalmazták. Ez a döntés elsősorban aerodinamikai megfontolásokon alapul, hasonlóan ahhoz az irányvonalhoz, amelyet a Red Bull és a McLaren már sikerrel alkalmazott.

A Ferrari 677 fejlesztése a tervek szerint halad, a Loic Serra által irányított technikai stáb gondosan betartja az időterveket: az autó hivatalos bemutatkozása a Scuderia házi tesztpályáján, Fioranóban lesz február 19-én, ezt követően pedig a csapat versenygépei a bahreini kollektív tesztekre utaznak. A Ferrari várhatóan még a kollektív gyakorlás előtt bejáratja majd versenyautóját a gyár mellett.

Az új versenygép nemrég sikerrel vette az első komolyabb akadályt: teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelezően előírt töréstesztjeit, az új modell simán átment mind a maranellói statikus, mind a Bollate-i dinamikus teszteken.

Nyitókép: Tóth Zsombor

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!