A Forma-1-ben hamarosan új szabályrendszert vezetnek be: két éven belül megérkeznek az új, megnövelt akkumulátorkapacitású hibrid erőforrások és a teljesen megújult aerodinamikai előírások. Emiatt a csapatok már most óvatosak a nagyobb átalakításokkal, mivel nem akarnak túl sok erőforrást elvonni a következő generációs autók fejlesztésétől.
Vasseur szerint azonban előfordulhat, hogy egyes csapatok szándékosan a jövő évi teljesítményük rovására inkább a 2026-os szezon fejlesztéseire koncentrálnak, hogy ezzel maximalizálják a szélcsatornai teszteléssel eltölthető idejüket.
Az aerodinamikai tesztelési szabályokról szólva — amelyek a konstruktőri bajnokság helyezése alapján határozzák meg az egyes csapatok számára engedélyezett szélcsatorna- és CFD-technológiás (számítógépes folyadékdinamika) tesztelési idő mennyiségét, Vasseur elmondta: „Teljesen más lesz a helyzet akkor, mint most.”
„Jelenleg nem kritikus, ha valakinek előnye van, és több [szélcsatornás] futást kap. Ez azért van, mert ma minden futással csak kis előrelépéseket érünk el. De a 2026 hozhat igazi változást, mert lehet, hogy lesznek olyan csapatok, amelyek talán nem a bajnoki címért harcolnak jövőre, és úgy döntenek: ’Rendben, nem számít, hogy ’25-ben hányadik helyen végzünk, teljes mértékben a 2026-os projektre koncentrálunk.”
„Ha harcban vagy valamiért, akkor kísértést érezhetsz, hogy inkább ’25-re összpontosíts. Ezzel szemben azok a csapatok, akik az X-edik helyen végeznek a tabellán, már most is több szélcsatornás tesztidőt kapnak, mint az 1. helyezett. Így az X-edig helyen végző csapat teljes mértékben ’26-ra koncentrálhat, míg az 1. helyen lévő istálló kénytelen megosztani az erőforrásait a két szezon között.”
Az F1 ATR-szabályrendszere (aerodinamikai tesztkorlátozás) meghatározza a bajnoki helyezés alapján engedélyezett szélcsatornás tesztelési idő és CFD kapacitás mértékét egy kéthónapos „aerodinamikai tesztelési időszak” alatt. Ez egy csúszó skálán működik: az 1. helyen álló csapat a kiindulási alapérték 70%-ával kezd egy új időszakot, a skála 5%-os lépésekkel növekszik egészen 115%-ig, ez utóbbi érték a 10. helyezett csapat rendelkezésére áll. A szabályozás lényege, hogy az F1-es csapatok kiegyenlített teljesítményt nyújtsanak.
A rendszer évente kétszer kerül újraértékelésre a konstruktőri bajnokság aktuális állása alapján: az egyik időszak január 1-től június 30-ig, míg a másik július 1-től december 31-ig tart.
A jelenlegi értékeket az idei Osztrák Nagydíj után határozták meg, eszerint a Red Bull az alapérték 70, a Ferrari 75, a McLaren 80, a Mercedes pedig 85 százalékát használhatja aerodinamikai tesztelésre, míg az utolsó helyezett Sauber 115 százalékát.
A szezonközi újraértékelés jövőre különösen érdekes lehet a csapatok számára, mivel az alacsonyabb helyezés a szezon első felében növelheti a szélcsatorna tesztelési időt az év hátralévő részére, felkészülve a 2026-os szezonra.