Matt Harman elárulta, mivel a tavalyi autó esetében azt érezték, hogy kiaknázták a benne rejlő fejlesztési potenciált, nem volt más választásuk, új alapokra kellett helyezniük az idei versenyautó fejlesztését. Mindez pedig azt eredményezte, hogy az A524-es kódjelű versenygép teljesen, az elejétől a végéig megújult elődjéhez képest, tulajdonképpen csak a versenyautó kormánya ugyanolyan mint a tavalyi modellnek.
„Az A524-eshez agresszíven álltunk hozzá, de szándékosan akartunk egy szélesebb skálát teremteni, hogy növeljük az autó teljesítményét” — fogalmazott a technikai igazgató. „Nagyon fókuszáltunk arra, hogy tanuljunk és reagáljunk. A projekt bátor, és egy erős platformot teremtettünk magunknak, hogy növelni tudjuk a teljesítményt. Bizonyos elemek tekintetében a határokat feszegettük, sőt, egyes esetekben át is léptük azokat.”
„A tavalyi autó esetében maximalizáltuk a benne rejlő potenciált, szóval az A524-es az elejétől a végéig új. Szigorúan kielemeztük a kulcsfontosságú aerodinamikai koncepciókat, melyek felé el akartunk indulni az idei autóval, hogy nagyobb szabadságot biztosítsunk magunkat az aerodinamika terén, és a lehető legjobban kiaknázzuk ezeket a koncepciókat.”
„Úgy találtuk, hogy az A523-as egy nagyon szűk tartományban működött. Ez pedig gyengeségünk volt, mivel korlátozottak voltak a lehetőségeink azzal kapcsolatban, hogy mit is tudtunk kihozni az autóból, és nagyon specifikus karakterisztikákkal rendelkezett azt illetően, hogy hol működött jól, és hol nem.”
„Az A524-essel tehát igyekeztünk szélesíteni ezt a tartományt, amennyire csak tudtuk, hogy jobb lehetőségeket biztosítsunk a benne rejlő potenciál maximalizálásában.”
A csapatnál abban bíznak, az új platformnak köszönhetően meredekebb fejlesztési rátát tudnak majd produkálni 2024-ben és 2025-ben is.
„Ez a projekt már a 2022-es szezon végén elkezdődött. 2023-ban pedig elkezdtünk kísérletezgetni az autóval a versenyeken. Ez lehetővé tette, hogy rávilágítsunk azokra a területekre, melyeken javítani akartunk az aerodinamika és a járműdinamika terén.”