Gasly tavaly a Red Bull Racingtől tért vissza az akkor még Toro Rosso néven szereplő istállóhoz, miután az energiaital-gyárosok nem voltak elégedettek teljesítményével.
A 24 esztendős tehetség már a 2019-es szezon második felében pazar teljesítményt nyújtott, a Brazil Nagydíjon Lewis Hamiltont maga mögött tartva a 2. helyen ért célba.
„Tavaly, Spa előtt tért vissza hozzánk. Bejött az irodánkba, én pedig azt mondtam neki – persze vicceltem –, hogy ’olyan, mintha tegnap is itt lettél volna’, mivel nagyon jól ismertük őt. Ismerte a mérnököket, ismerte a szerelőit” – mondta Tost a RaceFansnek adott exkluzív interjúban.
„Egyszerűen azt mondtam neki, kezdjen mindent elölről, élvezze, hogy autóba ülhet, élvezze a vezetést. Ha pedig valami nem tetszik az autóban, szóljon, és megpróbálunk megszabadulni tőle, úgy akarjuk felkészíteni az autót, ahogy ő szereti, ahogy magabiztos tud lenni benne.”
„Másfél körön át maga mögött tartani Hamiltont nagyon kemény küzdelem volt” – emlékezett vissza. „És mindent profin csinálni, az ösztöneit használta arra, hogy a megfelelő helyen legyen a megfelelő időben, hogy blokkoljon egy olyan világbajnokot, mint Hamiltont.”
„Már ez egy remek jelzés volt az ő részéről, miszerint elért egy újabb szintre.”
Az AlphaTauri csapatfőnöke elárulta, Gasly sokat fejlődött az istálló szakembereivel való közös munkában.
„A technikai dolgokat tekintve már kezdettől fogva nagyon magas szinten volt. A mérnökökkel való kooperációban ma már kiváló, megbízik a mérnökeiben. Ez kezdetben talán nem így volt. Most viszont tudja, hogy szükség van egy jó mérnökre maga mellett. És ha a mérnök azt mondja, ’ebbe az irányba megyünk tovább’, te pedig nem vagy 100 százalékig biztos benne, akkor is megpróbálod, és megnézed, mi sül ki belőle.”
„Szerintem sokat tanult azzal kapcsolatban, hogy ezek a srácok tudják, mit kell tenniük.”
Tost szerint Gasly Monzában bizonyította, mekkora tehetséggel van megáldva, hiszen hiába nehezedett rá nagy nyomás Carlos Sainz részéről, remekül menedzselte az abroncsokat, és visszaverte a spanyol pilóta támadásait.
„Amit most vasárnap csinált, már az is nagyon magas szinten volt a verseny megértését tekintve. Carlos az első szektorban volt gyorsabb – körülbelül 2 tizeddel –, Pierre pedig a másodikban 3-4 tizeddel. Sainz aztán az utolsó szektorban nagyjából az ő szintjén volt, vagy egy kicsit jobb nála. Amikor pedig Carlos egy kicsit közelebb került, rögtön reagált a második szektorban, és megmutatta neki, hogy ’kérlek, ma nincs esélyed’.”
„Mindezt összerakni annál a nagy sebességnél, ami Monzát jellemzi, nagyon, koncentrálni az utolsó kanyarban, a Parabolicában, és hazahozni a győzelmet, elképesztően nagyon kihívás volt, és remek teljesítmény a részéről.”
A faenzai kiscsapatnak ez volt a második F1-es győzelme: 2008-ban épp Monzában szerezték az elsőt, egy bizonyos Sebastian Vettellel!
„Természetesen normál körülmények között nehéz számunkra a győzelem. Hiszen mindannyian tudjuk, hogy a két Mercedes gyorsabb nálunk, a Red Bull gyorsabb nálunk, és a McLaren és a Racing Point is nagyon jó munkát végez jelenleg. A Renault nincs túl messze, közel vagyunk hozzájuk. Szóval ezeket az autókat nehéz legyőzni a győzelemhez.”
„De ha minden körülmény a kezünkre játszik, mi pedig ott vagyunk – ahogy tettük azt 2008-ban és 2020-ban is –, akkor meg tudunk nyerni egy versenyt.”
„2008-ban a csomag egészen jó volt. Nagyon jó autónk volt, fantasztikus motorunk akkoriban. És nagyon sok most a párhuzam az igazán tehetséges versenyzőt, a jó autót és a nagyon versenyképes erőforrást illetően. Pierre Gasly pedig fantasztikus munkát végzett versenyzőként. És ezekkel az összetevőkkel olyan helyzetbe kerülsz, hogy meg tudsz nyerni egy versenyt.”
Franz Tost szerint Gasly már a Belga Nagydíjon is elképesztő formában versenyzett, ott azonban a körülmények még nem játszottak a kezére.
„Spában, ha nincs a biztonsági autó, 100 százalék, hogy az ötödik helyen végzett volna, mert nagyon jó volt a sebessége ott is. Megvolt a tempója, és nagyon jó stratégiája volt.”
„De sajnos bejött a Safety Car, a bokszutcát bezárták, akárcsak Monzában, a többiek pedig ingyen tudtak kiállni, és 20 másodpercet nyertek. Norris messze Pierre mögött volt a bokszkiállás előtt, a kerékcsere után pedig elé került.”
A csapatfőnök szerint Gasly annyit fejlődött az elmúlt időszakban, hogy nem lenne meglepve, ha a soron következő versenyeken is remek eredményekkel hívná fel magára a figyelmet.
„Remek csomagunk van. És kiváló versenyeket várok a szezon második felében is.”