A felek korábban már egyeztettek egy együttműködéssel kapcsolatban, sőt, előszerződést kötöttek, annak határideje azonban lejárt, így minden, amit abba foglaltak, érvényét veszítette. Mint ismert, az Andretti Formula Racing megkapta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyását ahhoz, hogy csatlakozzon a Forma-1 mezőnyéhez, az amerikai versenyistállónak most a sportág jogtulajdonosával kell dűlőre jutnia, hogy ez ténylegesen megvalósuljon.
Az Andretti a General Motors brandjével, a Cadillackkel karöltve érkezne meg az F1-be, ám az első években természetesen még nem az amerikai gyártó motorját használná, hanem egy meglévő beszállítótól vásárolna. Ennek kapcsán folytatott egyeztetéseket az Alpine-nal, a franciák pedig szívesen újra tárgyalóasztalhoz ülnek.
„Egyeztetünk az Andrettivel és a General Motorsszal” — mondta az Alpine F1-es csapatát irányító Bruno Famin. „Boldogan tárgyalunk velük. Ha meglesz a nevezésük, szívesen folytatjuk az egyeztetéseket. Momentán egy kicsit készenlétben van a dolog, de ez nem rajtunk áll.”
„A labda a Forma-1 térfelén pattog. Ha megkapják a nevezési engedélyt, örömmel egyeztetünk valakivel. Amit legutóbb is elmondtam, hogy volt egy előszerződésünk. Ez az előszerződés lejárt. Momentán nincs semmiféle elköteleződésünk vagy jogi kötelezettségünk feléjük, de örömmel tárgyalunk velük arról, hogy mit tudnánk lépni közösen.”
„Ha megkapják a nevezést, az azért lesz, mert demonstrálták, hogy komoly értéket tudnak a Forma-1-hez adni, és a bajnokság nem fog felhígulni.”
Nemrégiben egyébként a General Motors jelezte, 2028-tól saját V6-os erőforrást tervez építeni az F1-be — ám kizárólag akkor, ha az Andrettinek szállíthat motorokat.