Magyarázatot adott a 2012-es év kudarcaira Ross Brawn, a Mercedes Forma-1-es csapatának első embere, aki szerint az aerodinamikai átszervezések vezettek a brackley-i gárda visszaeséséhez az elmúlt idényben.
Magyarázatot adott a 2012-es év kudarcaira Ross Brawn, a Mercedes Forma-1-es csapatának első embere, aki szerint az aerodinamikai átszervezések vezettek a brackley-i gárda visszaeséséhez az elmúlt idényben.
A német istálló élcsapatként vágott neki a 2012-es bajnokságnak, Kínában pedig újkori történetének első futamgyőzelmét is learatta Nico Rosberg révén, aki a pole pozícióból rajtolva diadalmaskodott fölényesen.
Az év második felében azonban a Mercedes egyre inkább lemaradt ellenfeleitől, a szezon utolsó versenyein pedig egyenesen kiábrándítóan szerepelt: az utolsó hat versenyen csupán egyszer szerzett pontot a csapat, amikor Interlagosban Michael Schumacher hetedikként futott be.
Ross Brawn csapatfőnök szerint Loic Bigois aerodinamikai vezető távozása, valamint a szélcsatornában történt változások vezettek a Mercedes gyengélkedéséhez.
„Úgy döntöttünk, módosítunk az aerodinamikai részleg felépítésén” – fogalmazott Brawn a minap.
„Várnunk kellett arra, hogy [új aerodinamikai vezetőként] Mark Elliot csatlakozzon csapatunkhoz, mivel volt egy kötelező felmondási ideje a Lotusnál. Lezártuk az együttműködésünket Loic-kal, azonban az átmeneti időszakot nem töltöttük ki megfelelően.”
„Ennek tetejébe 50 százalékosról 60 százalékosra növeltük a szélcsatornában használt modellek méretét, és számos más dolog is volt még az aerodinamikai részlegünkön. Ezeknek pedig komoly hatásuk volt.”
Brawn elmondta, elengedhetetlen volt, hogy fejlesszenek a szélcsatornán, ahhoz ugyanis, hogy a jövőben sikeresek legyenek, a lehető leghatékonyabbnak kell lenniük a fejlesztések során.
„Arra a megállapításra jutottunk, hogy a 60 százalékos modellek sokkal kedvezőbbek a gumik tekintetében. A Pirellinek mindkét méretű modellre le kell gyártania a gumikat, azonban az 50 százalékosakat csupán két csapat használja. Szóval minden erőfeszítése ellenére a Pirelli jobb visszajelzéseket kap majd a 60 százalékos modellről, így mindenképp szerettünk volna változtatni.”
„A másik ok pedig az, hogy az elmúlt években egyre több felszerelést használtunk a különféle mérésekre és ellenőrzésekre. Az 50 százalékos modellen már nem volt elég hely. Voltak olyan dolgok, melyeket szerettünk volna megtenni, viszont nem tudtuk. Tehát szükségünk volt a 60 százalékos modellre.”