Miközben Austinban és Mexikóvárosban remek teljesítményt nyújtottak a Mercedesek az új padlólemeznek is hála, a sprintfutamos brazil hétvégén a csapat egész egyszerűen képtelen volt jó formát mutatni. Lewis Hamilton végül jócskán lemaradva csak a 8. helyen zárta a vasárnapi versenyt, míg George Russell a V6-os erőforrás túlmelegedése miatt végül kiállni kényszerült.
Toto Wolff csapatfőnök a futam után elismerte, az austini kizárás után a brazíliai versenyhétvégére konzervatívabb beállításokat választottak a hasmagasság terén – ez azonban még nem magyarázza a gyenge teljesítményüket.
“Túlságosan magasan működtettük az autót, és ez olyasvalami, ami a korábbi kizárásunkból fakadt. De nem ez volt a fő oka a teljesítmény szempontjából abszolút gyenge hétvégének” – mondta Wolff újságírói kérdésre. “Van valami alapvető gond mechanikailag. Nem a hátsó szárny, és nem az, hogy az autót kissé magasan használtuk, hiszen egy-két milliméterről beszélünk. Ez is teljesítményt jelent persze, de nem magyarázat a totális gyengeségre.”
Wolff a verseny utáni egyik interjújában azt mondta, sajnálja a versenyzőket, hogy egy ilyen “nyomorúságos” autóval kell küzdeniük.
“Azt hiszem, a sprinthétvégék nem tartoznak az erősségeink közé. A legtöbb hétvégén ki tudunk lábalni a problémákból. De nincs olyan kilengés, hogy szinte a leggyorsabbak vagyunk [Mexikóban], és aztán csak a nyolcadikak. Nekem személy szerint ez volt a legrosszabb hétvége az elmúlt 13 évben” – magyarázta az osztrák szakember.
“Megbocsáthatatlan teljesítmény volt ez. Még szavak sincsenek rá. A legutóbbi versenyhétvégén az autó a 2. helyen ért célba, mint ahogy azt megelőzően is. Bármit is csináltunk vele, szörnyű volt itt. Lewis túl tudta élni odakint, George viszont… Csak együttérezni tudok kettejükkel, hogy egy ilyen nyomorúságos valamit vezettek.”