A Renault állítása szerint az egységes elektronikai rendszer (ECU) meghibásodása miatt esett ki Sebastian Vettel a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon.
A Renault állítása szerint az egységes elektronikai rendszer (ECU) meghibásodása miatt esett ki Sebastian Vettel a két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon.
Vettel a spielbergi futam második körében szembesült először azzal, motorja nem megfelelően működik Red Bulljában – a német később feladni kényszerült a versenyt.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Osztrák Nagydíj utáni csalódottságában elfogadhatatlannak minősítette motorpartnerük, a Renault teljesítményét, a franciák azonban alapos vizsgálatuknak hála kiderítették, valójában nem kizárólag ők felelősek a történtekért.
„Megállapítottuk, hogy amikor Vettel megnyomta az „előzés” gombot, a rendszer egy olyan beállítást választott, mely nem volt elfogadott” – mondta Remi Taffin, a Renault pályaműveletekért felelős vezetője.
„Ez azt eredményezte, hogy a nyomaték 0 nm-re esett le, tehát nem volt motorerő. Mondhatni üresjáratban futott a motor.”
„Megállapítottuk, hogy mindezt az „előzés” gomb váltotta ki, ezért is kértük [Daniel] Ricciardót arra, hogy ne használja.”
A szakember hozzátette, elvégezték a szükséges szoftveres változásokat, hogy a probléma ne ismétlődhessen meg hétvégén, Silverstoen-ban.
„Megvizsgáltuk az egységes elektronikai rendszert, ami nyilvánvalóan problémát mutatott azáltal, hogy nem fogadta el a motorbeállításainkat, amikor a versenyző megnyomta az „előzés” gombot. Amikor viszont a szokásos, kormányon található vezérlőkkel választottuk ki az adott beállítást, működött a dolog. Szóval most nyilván van egy módosított szoftverünk, ami megoldja ezt a problémát. Lényegében ez volt a probléma.”