Ugyan a Forma-1-ben manapság a versenytempó nagyobb jelentőséggel bír, mint az egykörös teljesítmény, a Ferrari alakulata mindent megtesz azért, hogy javítani tudjon időmérős szereplésén.
Ugyan a Forma-1-ben manapság a versenytempó nagyobb jelentőséggel bír, mint az egykörös teljesítmény, a Ferrari alakulata mindent megtesz azért, hogy javítani tudjon időmérős szereplésén.
A maranellói gárda a második- és harmadik helyről vághatott neki a legutóbbi, sepangi viadalnak, Felipe Massa és Fernando Alonso hátránya azonban mintegy 1 másodperc volt a pole pozíciót megszerző Sebastian Vettel mögött. A Red Bull ráadásul az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon is dominált egy körön.
A lotusos Kimi Räikkönen melbourne-i győzelme mindazonáltal rámutatott arra, a gumik hosszú ideig tartó megóvása sokkal fontosabb lehet a nyers tempónál, a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry azonban úgy véli, javítaniuk kell időmérős teljesítményükön.
„Elég jó versenytempóval rendelkezünk, és eddig mindenféle gumikeverékkel jól teljesítettük” – fogalmazott a szakember. „Viszont még nem mi vagyunk a leggyorsabbak az időmérőn, és ezen keményen dolgozunk jelenleg.”
„Eddig a hosszabb etapokra koncentráltunk. Biztos vagyok benne, hogy több van még bennünk e tekintetben, mivel egyre többet megtanulunk az új autóról, és kezdjük kihozni belőle a legtöbbet.”
„A legfontosabb az lesz, hogy gyorsabban haladjunk fejlesztési programunkkal, mint riválisaink. Ez egy igazán nehéz ciklus, mely végigkíséri az egész idényt, és legalább azt a fejlesztési tempót kell hoznunk, mint 2012-ben, ha jobbak akarunk lenni a kvalifikációkon.”
„Eddig jól dolgoztunk, a tervezéstől kezdve egészen a gyártásig – sikerült javítanunk tavaly óta az új elemek fejlesztését tekintve. Ráadásul az aerodinamikai korreláció is jobb.”
Érdekesség, hogy a Ferrari csapata 2010 óta mindössze négyszer szerzett pole pozíciót a Forma-1-ben, míg az elmúlt három évben domináló Red Bull nem kevesebb, mint negyvenháromszor.