A Mercedes remek formát mutatott Montrealban, hiszen a csapat versenyzői, George Russell és Lewis Hamilton az élmezőnyben csatázhattak. Russell a pole pozíciót is megszerezte szombaton, a versenyen azonban végül be kellett érnie a 3. hellyel, míg Hamilton a 4. pozícióban futott be. A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella ugyanakkor rámutatott, az ezüstnyilak száraz körülmények között képesek olyan teljesítményt nyújtani, amilyet ők nehezen.
„Már csütörtökön is nyilatkoztam a média egyes képviselőinek, hogy szerintem a Mercedes ott van a leggyorsabb csapatok között. Bizonyos köridők, amiket Monacóban, illetve a korábbi hétvégéken futottak, a hétvége adott szakaszaiban számunkra elérhetetlenek voltak” — mondta Stella. „Nem tudtunk olyan köridőket futni a hétvége adott szakaszaiban, még alacsony üzemanyagszinttel és feltekert motorral sem.”
„Világos, hogy van bennük potenciál, és azt gondolom, elkezdtek rájönni, hogyan használják.”
A Mercedes egyik villanása szombaton, az utolsó szabadedzésen történt, ahol Lewis Hamilton 0,374 másodperccel gyorsabb köridőt futott, mint Max Verstappen. Bár ebben szerepet játszhatott az, hogy a brit egy extra garnitúra lágy gumit használt, hiba lenne azt feltételezni, hogy a hétszeres világbajnok emiatt volt ennyire erős.
„Az a kör, amit Lewis a harmadik edzésen futott, nem e világi volt! Annyira gyors volt!” — mondta Toto Wolff. „És aztán a hosszú etapja sztatoszférikus, galaktikus volt. Szóval óriási volt a tempó.”
Érdemes vetni is egy pillantást arra a bizonyos hosszú etapra, Hamilton körei ugyanis így alakultak: 1:18,224, 1:18,278, 1:17,969, 1:17,533, majd egy gyengébb kört követően jött egy 1:17,559, majd egy 1:18,490. Verstappen ehhez képest egy kicsit később az alábbi hosszú etapot produkálta: 1:18,777, 1:18,419, 1:17,980, 1:17,884, 1:17,982, 1:17,935, 1:18,334, 1:18,889, 1:18,327.
Bár Hamilton tempója valóban erősebbnek tűnt, azért olyan hatalmas előnyről nem beszélhettünk, mint amilyet Wolff említett. Azt viszont nem tudjuk, a versenyzők mennyi üzemanyaggal köröztek — és talán ez lehet az oka annak, hogy a Mercedes-főnök annyira elégedett volt. Ha ugyanis Hamilton autójában meglehetősen sok üzemanyag volt, az igencsak ígéretes a Mercedes szempontjából.
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella beszélt arról is, a Mercedes belső kamerás felvételeit látva nem kétséges, hogy vannak erősségei a német istálló idei autójának, különösen vadonatúj első szárnyának.
„Nem lep meg, hogy a Mercedes képes kihozni bizonyos teljesítményt azzal, hogy az első szárnyon dolgozik. És az is lehet, hogy megoldottak bizonyos problémákat, melyek korábban felmerültek az első szárny esetében. Lehet, hogy túlságosan kísérleti jellegű volt, vagy nem úgy teljesített, ahogy várták. De úgy fest, hogy ez a fejlesztési irány, amit az első szárnnyal vettek, nagyon erőssé teszi az autójuk elejét. Ha megnézzük a belső kamerás felvételeket — amit én megtettem a Mercedes-versenyzők esetében —, alig kell elfordítaniuk a kormányt, hogy az autó orra elérje a csúcspontot. Ez olykor remek tulajdonság!”