Meglehetősen negatív hangnemet ütött meg az új-zélandi pilóta, amikor a Total-Motorsporttal beszélgetve a Forma-1 kapcsán kérdezték. Evans a 2010-es évek elején ígéretes feltörekvő pilótának számított, második évében megnyerte az F3 elődjének számító GP3-at, majd a GP2-be fellépve ő vált a széria legfiatalabb dobogós helyezettjévé. Ezen a szinten bajnoki címet azonban nem sikerült szereznie, és a Forma-1-be sem sikerült bejutnia.
„A legnehezebb az volt, hogy tesztlehetőséget kapjak” – fogalmazott Evans, aki azt állítja, bizonyos szimulátoros teszteken gyorsabbnak bizonyult egyes F1-es pilótáknál, de ez a karrierje előrelépése szempontjából „semmit sem jelentett.”
Egy őrült helyzetre van szükség. Még ha tartalékpilótai szerepről is van szó, ezek a srácok fizetnek érte. Nevetséges.”
A jelenleg Forma-E-ben versenyző pilóta szerint a közvélemény túl elhamarkodottan alkot jó véleményt azokról a pilótákról, akik egy-egy beugrás alkalmával jó eredményt értek el a Forma-1-ben.
„Amikor igazán benne vagy és kiismered, hogyan működik, rájössz, hogy zavarodottság uralkodik. Nézzék meg Nyck de Vries-t. Semmi esélye nem volt arra, hogy Forma-1-es ülést szerezzen, de aztán Alex Albon betegsége miatt jól teljesített az ingyen lehetősége során, és hirtelen ő lett a valaha volt legjobb dolog a szeletelt kenyér óta. Az évek során mindig is ugyanaz a pilóta volt.”
„Vagy nézzék meg Oliver Bearmant [a Szaúd-arábiai Nagydíjon]. Ezek a srácok jó pilóták, de egy héttel előtte Bahreinben a 18. pozícióba kvalifikált, aztán kapott egy lehetőséget a Ferraritól. Jó munkát végzett, de az egyik leggyorsabb autót vezethette. Minden a nézőponton múlik, miközben a csapatok már nem mernek kockázatot vállalni. Az egyetlen mód a bejutásra, ha valami őrült lehetőség adódik” – magyarázta Evans.