Az FIA ígéretet tett arra, hogy eliminálja a csúnya orrkúpokat a Forma-1-ből, miután az elmúlt időszakban rengeteg kritika érte az idei versenygépeket, amik az új szabályok miatt a lehető legkülönbözőbb és csúnyábbnál csúnyább orrkúp-elrendezésekkel bírnak.
Az FIA ígéretet tett arra, hogy eliminálja a csúnya orrkúpokat a Forma-1-ből, miután az elmúlt időszakban rengeteg kritika érte az idei versenygépeket, amik az új szabályok miatt a lehető legkülönbözőbb és csúnyábbnál csúnyább orrkúp-elrendezésekkel bírnak.
A szövetség azért kényszerítette a csapatokat alacsonyabb orrkúpok tervezésére, mert a tavalyi szezonban elvégzett vizsgálataikból az jött ki, hogy ezzel biztonságosabbá lehet tenni a versenyzést, ugyanis egy esetleges ütközéskor nem emelkedik a levegőbe az autó.
Egyesek azonban úgy vélik, hogy az alacsonyabb orrkúpokkal semmivel sem lett biztonságosabb a versenyzés, sőt akár ronthat is a helyzeten egy hátulról történő beleszaladás esetén, ugyanis előfordulhat, hogy a hátulról érkező az előtte haladó alá kerül.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint a téli teszteken már bebizonyosodott, hogy az új forma helytálló, azonban jelezte, hogy módosításokat fognak eszközölni a szabályokon, hogy a következő idénytől szebbek legyenek az autók a Forma-1-ben.
„Nagyon sok csapat olyan megoldással állt elő, amit nem igazán akartunk” – mondta a szakember. „Az orrkúp nem olyan strukturált, mint amilyet szerettünk volna, de az orrkúp valóban strukturált része jóval alacsonyabban van, mint a tavalyi évben.”
„Azt hiszem, átlagosan 200mm-el alacsonyabban. Be kell látnunk, hogy nem pontosan olyan lett, mint amire vágytunk, de mindenképpen előrelépés a tavalyihoz képest, és jövőre finomítunk a szabályokon.”