Az FIA elutasította az Aston Martin óvását - F1VILÁG.HU

Az FIA elutasította az Aston Martin óvását

HIRDETÉS
Elutasította az Aston Martin Forma-1-es csapatának óvását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Kínai Nagydíjon Carlos Sainz időmérős incidense kapcsán.
Carlos Sainz without front wing, damaged car

A spanyol versenyző a szombati kvalifikáció második szakaszában, a Q2-ben veszítette el uralmát versenyautója felett a pálya utolsó, 16-os kanyarjában, majd a korlátnak csapódott. Ezt követően viszont Sainz vissza tudott evickélni a bokszba, majd folytatta az időmérőt, sikeresen bejutott a Q3-ba, ahol végül a 7. rajtkockát szerezte meg.

Az időmérő után nem sokkal viszont az Aston Martin megóvta a kvalifikáció eredményét, mégpedig a Sportszabályzat 39.6-os pontjára hivatkozva, mely kimondja: „Az a versenyző, akinek autója megáll a pályán egy időmérő edzésen vagy egy sprintidőmérőn, nem vehet részt az esemény további részében”.

Az FIA versenybírói meghallgatták az érintett csapat, valamint a Ferrari képviselőit, sőt, jelen volt Niels Wittich állandó versenyigazgató, valamint több más csapatfőnök is. A meghallgatáson számos olyan példáról említést tettek, melyek során hasonlóképp jártak el, az FIA pedig világossá tette álláspontját, miszerint abban az esetben, ha egy versenyautó külső segítség nélkül vissza tud menni a pályára észszerű időtartományon — tipikusan 30 másodpercen — belül, folytathatja az időmérőt.

Az Aston Martin szerint viszont Sainz 1 perc 17 másodperces leállása túl hosszú volt ahhoz, hogy folytathassa az időmérőt. Az ügy vizsgálata során korábbi kanadai, monacói és bakui eseteket is megvizsgáltak, ahol hasonlóképpen engedélyezték a megálló autónak, hogy folytassa a körözést — a többi csapat panasza nélkül. 2022-ben Alex Albon például több mint 40 másodpercig állt a pályán, mielőtt folytatta a küzdelmeket, akkor az időmérő monitorokon ugyancsak a „megállt” szó szerepelt a pilóta neve mellett — akárcsak most, Sainz neve mellett. Az FIA szerint éppen ezért maga a szóhasználat nem releváns ebben a kérdésben.

Érdekesség, hogy az F1 Bizottságának tavaly júliusi ülésén megállapodás született arról, hogy az említett szabálypontba bekerül az, hogy „külső segítség igénybevétele nélkül” van lehetőség a folytatásra, a szabálykönyv ezen módosítása viszont végül nem történt meg. A Forma-1-ben ráadásul a múltban rendszerint az volt a gyakorlat, hogy az ilyen esetekben engedélyezték a leálló autónak, hogy folytassa a küzdelmeket, amennyiben nem volt szükség külső segítség igénybevételére. Az FIA versenybírói tehát végül elutasították az Aston Martin óvását.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az FIA elutasította az Aston Martin óvását
„Sokkoló” volt a McLaren viselkedése Norris számára
Gondban a Red Bull, nem jó hátsó szárnyat vittek Vegasba Verstappenék
Hamilton nem tudja, mit várjon a Mercedestől
Leclerc: A Mercedes nagyon gyors, de a mi versenytempónk is erős!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!