A Nemzetközi Automobil Szövetség megállapodott abban, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, idén is engedélyezni fogja a motorok teljesítményének kiegyenlítését, de csakis oly módon, hogy lefojtják a legjobb erőforrásokat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség megállapodott abban, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, idén is engedélyezni fogja a motorok teljesítményének kiegyenlítését, de csakis oly módon, hogy lefojtják a legjobb erőforrásokat.
Az FIA a tavalyi évben engedélyt adott a Renault-nak arra, hogy hozzányúljon befagyasztott motorjához, hogy azt egy szintre hozza riválisai egységeivel, akik a kiskapuk kihasználásával, folyamatosan javítottak V8-as erőforrásaik teljesítményén.
Azt követően, hogy az Olasz Nagydíjon mindenki számára egyértelművé vált, hogy a Mercedes-Benz erőforrásai kiemelkednek a mezőnyből a motorerő tekintetében, a riválisok arról kezdtek el beszélni, hogy év végén ismét egy szintre kellene hozni az egységeket.
Bár a csapatvezetők egyelőre még nem ültek össze, hogy megvitassák a kérdéskört, az irányító testület hétfőn közleményében tudatta a résztvevőkkel, hogy engedélyezni fogja a motorok egy szintre hozását, de csak úgy, hogy a legjobb motorokat lefojtják.
“Miután felmerült, hogy különbségek vannak a Forma-1-ben használt motorok teljesítménye között, a Motorsport Világtanács úgy döntött, hogy amennyiben ez valóban így van, és a csapatok ezt a teljesítménybeli különbséget meg szeretnék szüntetni, azt oly módon megtehetik, hogy az erősebb motorok teljesítményét leszabályozzák” – állt az FIA közleményében.
“Azonban semmilyen motorfejlesztés nem engedélyezett.”
Mindez azt jelentené, hogy a Mercedes-Benznek muszáj lenne olyan módosításokat elvégeznie erőforrásán, hogy riválisai szintjére kerüljön. Ez pedig valljuk be, igencsak nonszensz, hiszen a Forma-1-nek a technológiai fejlettségről kellene szólnia, nem pedig arról, hogy aki túl jól végzi a munkáját, azt büntetni kell, és visszalépésre kell kötelezni.