Az FIA felügyeli a gumik közötti különbségeket - F1VILÁG.HU

Az FIA felügyeli a gumik közötti különbségeket

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, az irányító testület figyelni fog arra, hogy ne legyen túl nagy a különbség a Bridgestone adott versenyre szánt kétfajta gumikeveréke között az idei szezonban.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, az irányító testület figyelni fog arra, hogy ne legyen túl nagy a különbség a Bridgestone adott versenyre szánt kétfajta gumikeveréke között az idei szezonban.

A tavalyi évhez hasonlóan, a versenyzőknek idén is mindkét keveréket használniuk kell a futamokon, hacsak nem esik az eső.

A csapatok azonban arra panaszkodtak a téli tesztek alatt, hogy a japán cégóriás lágyabb és keményebb keverékei között túlságosan nagy a különbség, mind a teljesítményben, mind pedig a tartósságban.

Whiting elmondta, a sport érdeke, hogy minél nagyobb legyen a különbség az egyes keverékek között, azonban világosan kijelentette, az FIA különösen figyelni fog arra, hogy irányítása alatt tartsa a helyzetet.

“Ami a téli teszteken történik, nem feltétlenül tükrözi azt, ami a melegebb időjárási körülmények között fog történni az első négy versenyen” – mondta Whiting.

“Azonban mindenképpen figyelni fogunk arra, hogy ne legyen túl nagy a különbség az adott versenyre szánt kétfajta keverék között. Viszont azt gondolom, mindenki számára előnyt jelentene, ha egy kicsivel nagyobbak lennének a különbségek.”

“Mi akartunk nagyobb különbséget a keverékek között. Néha, a 2008-as szezonban ez a differencia mindössze egy-két tized volt. Azt gondoltuk, jobb lenne, ha ez nagyobb lenne. A Bridgestone mérnökei pedig egész végig ezen dolgoztak.”

Whiting azt is elmondta, hogy véleménye szerint körönként legalább fél másodperc lenne az ideális különbség a kétféle keverék között egy adott versenyen.

“Az én személyes véleményem szerint az ideális különbségnek legalább fél másodpercnek kellene lennie. Azonban ez csak az én véleményem. Néha a tavalyi évben ez a differencia elhanyagolható volt. Szinte semmi különbséget nem lehetett észlelni, ami szerintem nem jó.”

Az idei évtől eltűnnek a bordák a gumik felületéről, és 1997 után ismét visszatérnek a slick abroncsok a királykategóriába.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!