Pozitív visszajelzéseket kapott a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) üzemanyag-áramlást ellenőrző rendszerével kapcsolatban a Gill Sensors, mely vállalat terméke a figyelem középpontjába került az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat követően.
Pozitív visszajelzéseket kapott a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) üzemanyag-áramlást ellenőrző rendszerével kapcsolatban a Gill Sensors, mely vállalat terméke a figyelem középpontjába került az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat követően.
A Red Bull Racing szerint ugyanis versenyzőjüket, Daniel Ricciardót ezen eszköz pontatlansága miatt diszkvalifikálták a melbourne-i futam leintését követően.
Az ausztrál tehetség másodikként ért célba a szezon első versenyén, az FIA állítása szerint azonban RB10-es versenyautójában az üzemanyag-áramlás mértéke meghaladta az óránkénti 100 kg-ot.
A Red Bull fellebbez az ítélet ellen, állítása szerint ugyanis az FIA által hitelesített szenzor pontatlan, ezért tartották ők magukat saját méréseikhez.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint az osztrákok maguknak keresték a bajt, a verseny során ugyanis többször figyelmeztették őket arra, változtassanak az autó fogyasztásán.
A szóban forgó szenzorokat a Gill Sensors nevű vállalat gyártja, mely nemrég közleményt adott ki az üggyel kapcsolatban. A cég állítja, minden szükséges támogatást megkapnak az FIA-tól.
„Az Ausztrál Nagydíjat követően az FIA pozitív visszajelzéseket adott a Gill Sensors felé az üzemanyag-áramlást mérő szenzor teljesítményével kapcsolatban, megerősítve bizodalmát a fejlesztésekben, illetve kijelentve, hogy a mérések megfelelnek az FIA által előírt pontossági határnak” – áll a kommünikében.
„Az eszköz fejlesztése egy intenzív tesztprogramot is magában foglal, ebben számos F1-es csapat érintett, melyek értékes visszajelzéseket adnak a mérőberendezés tervezésével és működésével kapcsolatban.”
„A rendszer kalibrálását egy harmadik fél végzi az FIA égisze alatt. Az eszköz ultrahangos technológiát alkalmaz, melyet a szélsőséges körülmények közepette mutatott rugalmasság miatt választottunk.”
Az AUTOSPORT című angol szaklap úgy tudja, nemcsak a Red Bullnak, más csapatoknak is aggályaik vannak a szenzor pontosságát illetően, ők azonban inkább követték az FIA iránymutatásait, és csökkentették az üzemanyag-áramlás mértékét.”