Az FIA bevallotta, hogy a kérésükre lett pályára küldve a tűzoltó terepjáró a Koreai Nagydíjon, miután Mark Webber autója komoly lángra kapott egy ütközést követően, azonban nem számítottak arra, hogy az autó éppen a mezőny elé érkezik meg a hosszú egyenesben.
Az FIA bevallotta, hogy a kérésükre lett pályára küldve a tűzoltó terepjáró a Koreai Nagydíjon, miután Mark Webber autója komoly lángra kapott egy ütközést követően, azonban nem számítottak arra, hogy az autó éppen a mezőny elé érkezik meg a hosszú egyenesben.
A szövetség most a szervezők riportjára vár, hogy megtudja, kell-e bármit is tanulni az esetből a jövőre nézve, hiszen nem kis riadalmat okozott a terepjáró megjelenése a pályán, főleg úgy, hogy éppen az élmezőny elé kerül azon a részen, ahol 300 km/h feletti sebességgel haladnak a versenygépek.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elmondta, hogy ő adott jelzést a tűzoltó alakulatnak, viszont azt feltételezte, hogy a hármas kanyarban lévő terepjáró lesz riadóztatva, ezzel ellentétben az egyes kanyarban várakozó alakulat indult el a pályán, így éppen a mezőny elé érkezett meg.
„Nem voltam biztos abban, hogy a biztonsági autót látom, de felgyulladt a biztonsági autós jelzés, így visszavettem… aztán megláttam, hogy egy másik autó van a pályán” – mondta a futamgyőztes, Sebastian Vettel.
Bár egyértelmű, hogy szigorítani kell a szabályokon a jövőben, az a tény, hogy a pályabírók fehér zászlót lengettek, mellyel figyelmeztetik a versenyzőket, hogy más autó is van a pályán, ahogy az a sportkódex-ben elő van írva, azt jelenti, hogy a szervezők helyesen jártak el, így nem számíthatnak büntetésre.
A szervezők mindig küldenek egy riportot az FIA-nak a futam után, amit a szövetség ebből a szempontból még komolyabban meg fog nézni, hogy megtudja, miként lehetne elkerülni az ilyen és ehhez hasonló eseteket a jövőben.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint nagy szerencse volt, hogy a terepjáró a hosszú egyenesben ért a mezőny elé, ahol jól látható volt, mert akár tragédia is lehetett volna, ha egy beláthatatlan kanyarban éri utol az autót a mezőny.
„Ilyennek nem szabadna történnie, de még szerencse, hogy egy olyan szakaszon történt, ahol a versenyzőknek sok idejük van a reagálásra” – mondta. „Sebastian volt az első, aki meglátta, de mivel egy nagyon hosszú egyenesről van szó, volt ideje arra, hogy megfelelően reagáljon. Azonban ha egy beláthatatlanabb részen történik mindez, sokkal drámaibb is lehetett volna a végkimenetel.”