Az FIA kizárta annak a lehetőségét, hogy arra kérje az F1 élcsapatait, hogy indítsanak egy harmadik autót az idei szezon utolsó versenyein, miután félő, hogy húsznál kevesebb autó áll majd rajthoz a véghajrában.
Az FIA kizárta annak a lehetőségét, hogy arra kérje az F1 élcsapatait, hogy indítsanak egy harmadik autót az idei szezon utolsó versenyein, miután félő, hogy húsznál kevesebb autó áll majd rajthoz a véghajrában.
Azzal, hogy a Caterham indulása a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon továbbra is veszélyben van az anyagi problémák miatt, illetve a Marussia jövője is tisztázatlan, miután már az Orosz Nagydíjon is csak egyetlen autót indított, félő, hogy húsz alá csökken a létszám az utolsó három versenyen.
Ha pedig ez a helyzet áll fenn, az FIA és a Formula One Management közötti szerződés értelmében, néhány csapatot arra kérhet a szövetség, hogy indítson egy extra autót, hogy növelje a létszámot.
Ám mivel már csak bő egy hónap van vissza a szezonzáróig, a csapatoknak nem lenne elég idejük arra, hogy felkészítsenek egy extra autót, illetve versenyzőt állítsanak hadrendbe, továbbá az sem tisztázott, hogy a harmadik autó szerezhetne-e pontokat, így idén biztosan nem lesznek harmadik autók a mezőnyben.
Az FIA-hoz közel álló források is erről számolnak be, így elképzelhető, hogy amennyiben a Caterham és a Marussia sem tud autót indítani az utolsó három versenyen, 18 autó körözhet majd a véghajrában.
2015-ben akár elképzelhető a harmadik autók indítása, azonban a nagyobb csapatok továbbra sincsenek meggyőzve arról, hogy ez egy valós opció lenne számukra.
A Mercedes motorsport igazgatója, Toto Wolff nemrég elmondta, hogy sok idő kell ahhoz, hogy egy harmadik autó indítása reális lehetőség legyen.
„A szabályok értelmében, amennyiben 20 alá csökken a létszám, az FIA és a jogok tulajdonosa arra kérhet egy csapatot, hogy biztosítson egy harmadik autót, és most közel állunk ehhez” – mondta a szakember.
„Először is meg kell oldani a logisztikát, az infrastruktúrát és a forrásokat ahhoz, hogy egy harmadik autót is hadrendbe tudjunk állítani.”
„Aztán intelligens szabályok kellenek, hogy ki futtathat harmadik autót. Hol lehet indítani, ki vezetheti, szerezhet-e pontot és milyen festéssel körözhet?”
„Nagyon sok dolgot kell még tisztázni, mielőtt ez megvalósulhat, ami rengeteg idő.”
„Bízom abban, hogy az összes csapat az F1-ben marad, de a múlt azt mutatja, hogy csapatok jönnek-mennek, szóval akkor sem lepődnék meg, ha néhányan távoznának, hisz volt már ilyen.”