A Nemzetközi Automobil Szövetség továbbra is azon van, hogy egységesítse a motorokat a királykategóriában, miután megerősítette, több cég is jelezte érdeklődését, és készen áll megpályázni a kiírt tendert.
A Nemzetközi Automobil Szövetség továbbra is azon van, hogy egységesítse a motorokat a királykategóriában, miután megerősítette, több cég is jelezte érdeklődését, és készen áll megpályázni a kiírt tendert.
Annak érdekében, hogy drasztikusan csökkentse a költségeket, az irányító testület a Kínai Nagydíjnak helyet adó Sanghajban bejelentette, hogy 2010 és 2012 között, a teljesen új koncepciós motorok bevezetéséig, egységesítené az erőforrásokat a Forma-1-ben.
Bár mindez azt is eredményezheti, hogy a nagyvállalatok többsége elhagyhatja a Forma-1-et, a sport kereskedelmi jogait igazgató, Bernie Ecclestone nem aggódik emiatt, ugyanis elmondása szerint a cégek csak örülhetnek, hogy pénzt spórolhatnak.
Bár az egységes motorok bevezetésének kérdése valamelyest feledésbe merült a csapatok szövetsége (FOTA) és az FIA elnöke, Max Mosley között megrendezett megbeszélést követően, a szövetség hétfőn kiadott közleményében megerősítette, továbbra sem mondott le tervéről.
Az FIA bejelentette, hogy több fél is érdeklődik az egységes motorok beszállítása iránt, éppen ezért néhány részlet (a használható technológiák, a szállítási költségek, illetve az esetleges motorcserékre vonatkozó szabályok) tisztázását kéri, hogy mérlegelni tudja a helyzetet, és ha úgy dönt, beadhassa pályázatát.
Az FIA továbbá tisztázta, hogy mindent elkövet majd annak érdekében, hogy azok a nagyvállalatok, amelyek úgy döntenek, hogy saját maguknak építik meg egységes motorjaikat, semmiféle előnybe ne kerüljenek ezáltal.
“Az FIA mindent elkövet azért, hogy az összes motor – beleértve azokat is, melyeket a külsős beszállító gyárt le – 1%-on belül legyenek (a motorerő tekintetében), és 1%-on belül is maradjanak a motor élettartama során” – állt a közleményben.
Az FIA továbbá megerősítette, hogy a korábbi tervek szerint november 7. a pályázatok leadásának határideje, mind az egységes motorokra, mind pedig az egységes váltórendszerre vonatkozóan.
Azonban ha a szövetség úgy dönt, külön cégekkel köt megállapodást a motor és a váltó beszállítására, akkor a motorbeszállító véglegesítése után ismét megnyitja a váltóra vonatkozó tendert.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mely cégek jelezték érdeklődésüket a tender iránt, azonban a FOTA egyik tagja megerősítette, hogy a sportban jelenleg is résztvevő cégek nem pályáznak.