Nem változtat a Red Bull Ring kerékvetőin a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), noha több versenyző, valamint a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff is ezt kérte az elmúlt napok eseményei után.
Nem változtat a Red Bull Ring kerékvetőin a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), noha több versenyző, valamint a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff is ezt kérte az elmúlt napok eseményei után.
A spielbergi verseny szervezői az FIA kérésére módosítottak a rázóköveken az idei évre, hogy megakadályozzák a versenyzők jogosulatlan előnyszerzését.
A szabadedzéseken, illetve a szombati időmérőn azonban több versenyzőnek is gondja akadt a kerékvetőkkel: még pénteken Max Verstappen autójának felfüggesztése tört el, miután ráhajtott az egyik rázókőre, szombaton pedig Nico Rosberg és Daniil Kvyat is meglehetősen nagyot bukott hasonló okok miatt, és Sergio Pérez Force Indiája is megsínylette a kerékvetővel történt találkozást.
Ezt követően több versenyző, valamint Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke is az kérte, a holnapi verseny előtt változtassanak a kerékvetőkön, az FIA azonban nem módosít.
Charlie Whiting F1-es versenyigazgató a szombati pályaaktivitás végén körbejárta a Red Bull Ringet, és csatlakozott hozzá Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója, Daniil Kvyat, illetve Alex Wurz, az F1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke is.
Whiting elmagyarázta, miért is döntöttek a kerékvetők ilyenformán történő elhelyezése mellett, és beszélt arról is, számos más helyszínen alkalmazzák ezt a megoldást.
A feltételezések szerint a spielbergi problémákat az okozta, hogy a versenyzők a pálya egyes részein hosszabb ideig használják a kerékvetőket, mint általában.
Az FIA álláspontja az, hogy a csapatoknak kell meggyőzniük a versenyzőket arról, hogy ne használják olyan agresszíven a rázóköveket, és pláne ne szélesítsék ki a versenypályát.