A lerepülő kerekek kérdésével a ’90-es évek végén foglalkozott mélyebben az FIA, amikor végül 1999-ben bevezették a kerékrögzítő láncot, amelyek azóta több alkalommal továbbfejlesztettek. Ennek ellenére az elmúlt években több alkalommal is megtörtént, hogy egy kerék levált az autóról egy baleset következtében.
A múlt hétvégi Belga Nagydíjon Antionio Giovinazzi Alfa Romeójáról szakadt le a kerék, miután a falnak ütközött, majd az abroncs eltalálta George Russell Williamsének kerekét, ám szerencsére nagyobb baj nem történt.
Azonban a lerepülő kerekek óriási veszélyt jelenthetnek, éppen ezért a balesetet követően az FIA vizsgálatot indított, hogy pontosan mi történt, és szükség van-e további lépésekre, hogy a jövőben megakadályozzák a hasonló incidenseket.
„Igen, ez aggodalomra ad okot” – mondta Masi. „Nem vagyok 100 százalékig biztos benne, hogy miért vált le, de ahogy az autó visszajött, a technikai csapatunk elkezdte a vizsgálatot, számos fotót készítettek, és minden elérhető felvétel rendelkezésünkre áll.”
„Szóval az FIA technikai részlege a biztonsági osztállyal együtt megvizsgálja, hogy miért történt.”
„Úgy gondolom, túl korai bármilyen következtetést levonni. Egy olyan baleset után, mint ez, meg kell nézni az elérhető adatokat, fel kell dolgozni, és rá kell bízni a megfelelő emberekre, hogy jól áttekinthessék az egészet, magát az incidenst, és hogy mi történt.”
„Majd ezután egy megfontolt, nem pedig egy elhamarkodott, reflexszerű döntést kell hozni, ha bármilyen fejlesztés szükséges.”