Nem okoz majd csalódást a 2014-es idénytől kezdődően használatos V6-os aggregátok hangja – állítja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Nem okoz majd csalódást a 2014-es idénytől kezdődően használatos V6-os aggregátok hangja – állítja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A sportot irányító testület Motorsport Világtanácsa (WMSC) csütörtökön elfogadta a Forma-1 Bizottság által előterjesztett javaslatot, mely szerint az eredetileg tervezett 2013-as időpont helyett egy évvel később, 2014-ben kerüljön bevezetésre az új motorformula, és a csapatok a négyhengeres turbómotorok helyett 1,6 literes V6-os aggregátokat használjanak majd.
Ugyan a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone, valamint több nagydíj promótere is az új erőforrások hangja miatt aggódott, az FIA szerint mindenki megnyugodhat, a 15000-es percenkénti fordulatra korlátozott aggregátok ugyanis e tekintetben sem okoznak majd csalódást.
„Ez a paraméter 12000-ről 15000-re módosult, hogy erő és energiagazdálkodás tekintetében nagyobb rugalmasságot adjunk a mérnököknek” – áll a szövetség által kiadott közleményben.
„Mindazonáltal az új architektúra (V6), valamint a fordulatszám változása miatt más lesz majd a motorok hangja, de továbbra is méltó módon képviseli a Forma-1-et.”