A Nemzetközi Automobil Szövetség képviselője, Alan Donnelly határozottan cáfolta azokat a feltételezéseket, melyek szerint az irányító testület a Ferrarit favorizálná az idei évben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség képviselője, Alan Donnelly határozottan cáfolta azokat a feltételezéseket, melyek szerint az irányító testület a Ferrarit favorizálná az idei évben.
A bajnokság éllovasa, Lewis Hamilton már több büntetést is kapott az idei szezon során, legutóbb a múlt héten megrendezett Japán Nagydíjon, ahol az első kanyarban történtekért róttak ki rá egy áthajtásos büntetést.
Mindez pedig elkezdte foglalkoztatni az embereket, és egyesek azzal vádolják a szövetséget, hogy ezekkel a büntetésekkel próbál meg segíteni a Ferrarinak az idei évben.
Azonban Donnelly határozottan cáfolta, hogy az FIA rászállt volna Hamiltonra, és elmondta, ugyanúgy kezelik a Ferrarit, mint a többieket, beleértve természetesen a McLarent is.
“Rengeteg ostobaságot olvastam már a stewardok idei döntéseivel kapcsolatban” – mondta Donnelly az olasz Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatában. “Azt írják, hogy az FIA és a stewardok mindig a Ferrari felé hajlanak, és nem akarjuk, hogy Hamilton világbajnok legyen.”
“Elég csak egy példát mondanom, hogy romokba dőljön ez a teória: Monacóban a stewardok észrevették, hogy a szerelők a megengedettnél néhány másodperccel később cseréltek gumit Kimi Raikkönen autóján a rajtrácson. A stewardok emiatt egy áthajtásos büntetést róttak ki rá, egy olyan pályán, ahol nem lehet előzni.”
Donnelly továbbá védelmébe vette a stewardokat, akiket rengeteg kritika és támadás ért Hamilton japán büntetése miatt.
“Olyan sebességgel soha nem tudta volna bevenni a kanyart, és azzal, hogy kicsúszott, sokkal nagyobb balesetet is okozhatott volna. Az FIA felelőssége az, hogy a versenyzőket a biztonságos és tisztességes viselkedésre nevelje.”
Néhány versenyző úgy gondolja, hogy egy ex-pilóta sokat segíthetne a stewardoknak a döntéshozásban, ugyanis az illetékesek – akik még soha nem ültek Forma-1-es autóban, és nem versenyeztek – jóval nehezebben tudják megítélni az egyes helyzeteket.
Donnelly azonban úgy véli, hogy ez egy halva született ötlet.
“Nem hiszem, hogy ez egy korrekt megoldás lenne, mert a múltban szerzett tapasztalatuk már nem sokat számítana, ugyanis az elmúlt évtizedben rengeteget változott a sport” – mondta a szakember.
“Minden egyes szezon elején összeállítunk egy listát, amin fel vannak tüntetve az erre a munkára alkalmas emberek. Ezek a szakemberek minden hétvégén hasonlóan fontos eseményeken dolgoznak. Szuperlicensszel rendelkeznek, ahogy a versenyzők. Vannak stewardjaink, akik már 20-25 éve ezt a munkát végzik, már akkor ebben dolgoztak, mikor ezek a versenyzők még meg sem születtek.”
A brit szakember azt is elmondta, hogy véleménye szerint az FIA egyáltalán nem osztott ki túl sok büntetést az idei évben.
“Ezzel nem értek egyet. 16 verseny alatt összesen 69 büntetés került kiosztásra: ezekből 35 a motor-, vagy váltócserékkel, illetve a boxutcai sebességhatár átlépésével kapcsolatos, a többi 34 kapcsolódik incidenshez. Nem hiszem, hogy ez olyan nagy szám lenne, és azt is figyelembe kell venni, hogy ennél tízszer több esetet vizsgáltunk, majd úgy döntöttünk, hogy nincs szükség további intézkedésre.”
“Az idei évben pedig van egy második monitorunk, amely lehetővé teszi számunkra, hogy más-más szögből megnézhessük a vitatott esetet. Az egyetlen panasz, ami a múltban megszokott volt, hogy túl sok időt vett igénybe egy-egy büntetés kiszabása.”
“Fujiban azonnal döntöttünk, mind Lewis, mind Massa büntetéséről. Azonban van olyan helyzet is, mint például Bourdais esetében, mikor várnunk kell a futam végéig, hogy beszélhessünk a versenyzőkkel. Azonban mindig jól átgondoljuk a döntéseket.”