Az FIA a szeptemberi Olasz Nagydíjtól újabb tesztekkel próbálja meg kiszűrni a hajlékony szárnyakat, hogy egyik csapat se kerülhessen előnybe a másikkal szemben trükkös módszereinek köszönhetően.
Brit lapértesülések szerint az FIA tovább szigorít, és a szeptemberi Olasz Nagydíjtól újabb tesztekkel próbálja meg kiszűrni a hajlékony szárnyakat, hogy egyik csapat se kerülhessen előnybe a másikkal szemben trükkös módszereinek köszönhetően.
Ahogy arról korábban márt hírt adtunk, a szövetség a hétvégi Belga Nagydíjon már szigorúbb módszerekkel vizsgálja az első szárnyak hajlékonyságát, és az eddig használt 50kg-os súlyok helyett 100kg-os nehezékeket helyez el azok véglapjain, melyeknek így nem szabad 20mm-nél jobban meghajolniuk.
Igen ám, de szakértők szerint a Red Bull és a Ferrari nem az első szárnnyal, hanem az autó fenéklemezével trükközik, ami nagyobb sebességeknél meghajlik, és ezzel lejjebb kerül a vezetőszárny, ami nagyobb leszorítóerőt tud biztosítani a gyors kanyarokban.
Éppen ezért az FIA készen áll már a két hét múlva megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjtól új módszereket bevezetni, melyek kimondottan az autók fenéklemezén található csúszólemezre, főként azok az első szárnyhoz közelebb eső részére irányulnak majd.
Az FIA technikai vezetője, Charlie Whiting a négyhetes nyári szünetben levelet intézett a csapatokhoz, melyben közölte velük, hogy változtatnak néhány szabályon, és újabb tesztmódszereket vezetnek be az Olasz Nagydíjtól.
Az Autosport értesülései szerint a kiküldött dokumentum nem részletezi, hogy pontosan miként hajtják majd végre az új teszteket, azonban azt tudni, hogy a csúszólemez elülső részét érintik, azt a szekciót, ami egyesek szerint meghajlik a Red Bull és a Ferrari versenygépein.
A brit szaklap úgy tudja, hogy az FIA a következő futam után módosít a jelenleg is érvényben lévő technikai szabályokon, hogy a csúszólemez összeillesztései ne mozoghassanak szabadon, ami előidézheti a meghajlást ezen a területen.
A csapatok jelenleg több elemből építik fel a csúszólemezt, ám a jövőben maximum két elemből állhat ez a szekció, és az egyes elemek nem lehetnek egy méternél rövidebbek, mellyel szintén azt érik el, hogy kevésbé legyen „mozgatható” ez a szekció.
Továbbá annak érdekében, hogy biztosan ne hajoljon meg a fenéklemez, Monzától minden egyes illesztést fixálni kell ezen a területen.