A motorvezérlésre vonatkozó szigorúbb korlátozásokkal szembesülhetnek 2012-ben a Forma-1 csapatai, az FIA ugyanis mindent megtesz azért, hogy megakadályozza a kipufogógázok aerodinamikai felhasználását.
A motorvezérlésre vonatkozó szigorúbb korlátozásokkal szembesülhetnek 2012-ben a Forma-1 csapatai, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis mindent megtesz azért, hogy megakadályozza a kipufogógázok aerodinamikai felhasználását.
Ugyan a sportot irányító testület már korábban eldöntötte, hogy a következő évtől kezdődően a kipufogógázokat periszkóp formájú kipufogókon keresztül az autók hátsó részénél, felül kell kivezetniük a csapatoknak, ezzel tehát megtiltják a fújt diffúzorok használatát, sokan attól tartanak, egyesek a kiskapukat kihasználva továbbra is trükköznek majd ezen a téren.
Nemrégiben a Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn fejtette ki az üggyel kapcsolatos kételyeit, különösen azért, mert idén mindenki számára világossá vált, milyen komoly hatást lehet elérni aerodinamikai téren a kipufogógázok felhasználásával.
Miután az FIA szeretne végleg gátat szabni azon trükkös motorvezérléseknek, melyekkel a csapatok akkor is kipufogógázt áramoltatnak, ha a versenyző éppen nem nyomja autója gázpedálját, a testület ezen a héten minden csapathoz eljuttatott egy technikai iránymutatást, melyben szembesíti azokat a 2012-ben életbe lépő korlátozásokkal.
A szövetség egyértelművé tette, hogy a 2012-ben használatos egységes elektronikai rendszer (ECU) komolyan korlátozza majd a motorvezérléssel kapcsolatos beállításokat.
Az Autosport úgy tudja, az FIA azért szánta rá magát erre a lépésre, mert tudomására jutott, hogy – ugyan a kipufogóvégek elhelyezése szigorúan ellenőrzött – egyes csapatok a jövőben tovább trükközhetnek a motor beállításaival.
A lap értesülései szerint nem minden csapat örül a változásnak, a mezőny többsége azonban üdvözölte a döntést, hiszen az hatékonyan szünteti meg a fejlesztések tekintetében keletkezett szürkezónákat.