Az FIA mélyreható vizsgálatot indít a csapatok közreműködésével, hogy egy olyan technológiát fejlesszen ki, amellyel minimálisra csökkenthető a bokszutcai problémák esélye a jövőben.
Az FIA mélyreható vizsgálatot indít a csapatok közreműködésével, hogy egy olyan technológiát fejlesszen ki, amellyel minimálisra csökkenthető a bokszutcai problémák esélye a jövőben.
Azt követően, hogy Mark Webber jobb hátsó – elszabadult – kereke eltalált egy operatőrt a bokszutcában a Német Nagydíjon, mindenki azon dolgozik, hogy javítson a biztonságon a bokszutcában.
A McLaren sportigazgatója, Sam Michael elárulta, hogy az FIA már most megkereste a csapatokat, hogy megértse, kinek miként működik a technológiája, hogy közösen kitalálják, miként lehetne a lehető legbiztonságosabb rendszerrel dolgozni a jövőben.
„Az FIA nagyon aktív ezen a téren” – mondta a szakember. „Minden csapatot felkerestek és az után érdeklődtek, hogy miként működik a lámparendszerük, miként engedik ki az autókat és milyen inputok vannak.”
„Nem csak az információkat kérték, de fizikailag is látni akarták a dolgokat, a berendezéseket, és azt, amivel dolgozunk. Azt gondolom, hogy a végén arra a következtetésre jutunk majd, hogy meg kell szüntetni a gyökér okot, ami pedig nem más, mint az, hogy a helyén kell tartani a kerekeket.”
Bár a kerékcsere időkorlátjának bevezetése süket fülekre talált a csapatoknál, Michael úgy gondolja, hogy egy olyan rendszert kellene kidolgozni, amivel jobban lehet kontrollálni az abroncsok rögzítését, jóllehet egy ilyen rendszer kifejlesztése nem egyszerű dolog, így egyik versenyről a másikra biztosan nem lehet megoldani.
„Egy vagy két évre vagyunk attól, hogy egy robosztus rendszert alkossunk, mert még nagyon gyerekcipőben járunk ezen a téren” – mondta.
„Nem beszélve arról, hogy szerintem soha nem lehet az emberi tényezőt kizárni, lehet valamilyen szenzor, ami jelzést ad, de az is meghibásodhat, illetve az emberi tényező mindig ott lesz, mivel valakinek a végén jelzést kell adnia.”