Az FIA készen áll nyilvánosságra hozni egy újabb, a költségek csökkenését megcélzó szabálymódosítási csomagot, amely lehetővé tenné az f1-es csapatok számára, hogy évi 50 millió eurós költségvetésből is versenyképesek tudjanak lenni.
Az FIA készen áll nyilvánosságra hozni egy újabb, a költségek csökkenését megcélzó szabálymódosítási csomagot, amely lehetővé tenné az f1-es csapatok számára, hogy évi 50 millió eurós költségvetésből is versenyképesek tudjanak lenni.
Annak ellenére, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavaly decemberben a forma-1-es csapatok szövetségével (FOTA) karöltve több olyan intézkedést is bevezetetett, melyek a költségek drasztikus csökkentését hivatottak szolgálni az idei évben, most újabb megszorításokon töri a fejét, hogy biztosítsa a sport hosszú távú jövőjét.
Attól tartva, hogy más autógyártók is követhetik a Hondát, és elhagyhatják a királykategóriát, az FIA minden erejével azon van, hogy tovább csökkentse a költségeket.
Nem elég, hogy az idei évben tovább redukálták a tesztkilométerek számát, betiltották a szezonközi teszteket, korlátozzák a szélcsatornában elvégezhető munkát, illetve egy versenyző mindössze csak nyolc darab motort használhat egy idényben, az FIA további megszorító intézkedések bevezetését tervezi.
A Financial Times értesülései szerint az FIA készen áll két jól elhatárolható területre bontani a fejlesztéseket: a, versenyképes technikai fejlesztések, mint például az energiatároló rendszerek; b, úgynevezett ’nem-versenyképes’ technikai fejlesztések, mint a váltó, a kerekek, a fékrendszer, és a felfüggesztés, mely elemekkel tovább lehetne bővíteni az egységesíthető alkatrészek listáját.
Bár több nagyvállalat korábban már kifejtette véleményét ezzel kapcsolatban, ugyanis azt gondolják, hogy ez rájuk nézve hátrányos lehet, nem is beszélve arról, hogy ezzel megölik a sport lényegét, ami a technológiai fejlettségében rejlik, az FIA hangsúlyozta, utóbbi miatt senkinek nem kell aggódnia, mert lesznek olyan meghatározott területek, ahol szabad lesz a fejlesztés a jövőben.
Azonban az irányító testület azt szeretné elérni, hogy a nagyvállalatok ezeket a fejlesztéseket is megvásárolhatóvá tegyék a független csapatok számára egy bizonyos csomagárért.
Az FIA technikai tanácsadója, Tony Purnell azt is elmondta, hogy az új szabályok lehetővé tennék számukra, hogy a gazdasági helyzet függvényében akár más területeket is feloldjanak, és azokon is engedélyezzék a fejlesztést.
“Mikor már látjuk, hogy valamelyest rendeződik a helyzet, és a nagyvállalatoknak több pénzük marad, ismét lehetővé tehetjük azt, hogy szélesebb területen folyhassanak a technikai fejlesztések. Azonban a továbbiakban is megtartjuk azt a filozófiát, hogy elsősorban olyan területeken dolgozzunk, mint az üzemanyag takarékosság és hatékonyság” – mondta Purnell a Financial Times-nak.