Katarban a villanyfényes körülmények ellenére extrém időjárási feltételek fogadták a mezőnyt, a pilótáknak 30℃ feletti hőmérséklettel és rendkívüli páratartalommal kellett megküzdeniük. A legfőbb nehézséget viszont az okozta számukra, hogy a hétvégén tapasztalt gumiproblémák miatt tulajdonképpen kötelezővé tették a három kerékcserét a versenyen, ez pedig azt eredményezte, hogy az 57 körös távon a versenyzők padlóig nyomhatták a gázt, és szinte végig időmérős köröket futottak.
Ez pedig komoly fizikai megterhelést jelentett számukra, a Williams pilótája, Logan Sargeant például nem is tudta befejezni a futamot, és hozzá hasonlóan csapattársát, Alex Albont is a pályakórházba kellett kísérni a verseny után hőguta miatt. De Esteban Ocon is rosszul lett verseny közben, ő már a futam első negyedében a sisakjába hányt, és Lance Stroll is orvosi segítségre szorult a leintés után.
Lando Norris, a McLaren versenyzője a verseny után azt mondta, szerinte nem volt helyénvaló, hogy ilyesminek tették ki a versenyzőket. Az FIA hétfőn jelezte, vizsgálatot indít a hétvégi eseményekkel kapcsolatban.
„Az FIA aggodalommal vette tudomásul, hogy a 2023-as Katari Nagydíjon tapasztalt extrém hőmérséklet és páratartalom hatással volt a versenyzők jóllétére. Noha élsportolókról beszélünk, nem várható el tőlük, hogy olyan körülmények között versenyezzenek, melyek veszélyeztethetik az egészségüket vagy a biztonságukat” – áll az FIA közleményében.
„Az autók biztonságos működtetése a mindenkori résztvevők felelőssége, ám a biztonsággal kapcsolatos egyéb kérdésekhez hasonlóan – ideértve a pálya infrastruktúráját és az autó biztonsági követelményeit – az FIA minden észszerű intézkedést megtesz a versenyrendezéshez szükséges elfogadható paraméterek megállapítása és kommunikálása érdekében.”
„Ennek megfelelően az FIA vizsgálatot indított a katari helyzettel kapcsolatban, hogy a jövőbeni szélsőséges időjárási viszonyok esetén ajánlásokat tudjon kínálni.”
„Hozzá kell tenni, hogy miközben a jövő évi Katari Nagydíjat az év későbbi szakaszában rendezik, amikor a hőmérséklet alacsonyabb lesz, az FIA szeretne kézzelfogható intézkedéseket hozni, hogy elkerülje a hasonló forgatókönyveket. Számos intézkedést megvitatunk majd az orvosi bizottság következő, párizsi ülésén.”
„Az intézkedések magukban foglalhatnak többek között útmutatást a résztvevők számára, valamint kutatásokat a pilótafülkébe való hatékonyabb levegőáramoltatással kapcsolatban, illetve a versenynaptár módosítására vonatkozó ajánlásokat, melyek az éghajlati viszonyokhoz igazodnak.”
Az FIA emellett arról is említést tett, hogy a más szakágakban szerzett tapasztalatait is igyekszik majd felhasználni, ideértve a szélsőséges éghajlati viszonyok között megrendezett terepversenyeket is.