Az FIA bekérte az orrkúpok strukturális felépítésének rajzait a csapatoktól, hogy megbizonyosodjon arról, biztonságosak-e az autók.
Az FIA bekérte az orrkúpok strukturális felépítésének rajzait a csapatoktól, hogy megbizonyosodjon arról, biztonságosak-e az autók.
Az első téli teszteken szinte mindenki az orrkúpokról beszélt, amik az új szabályoknak köszönhetően ritka rondára sikerültek.
Bár a jerezi teszten résztvevő csapatok kivétel nélkül teljesítették az FIA által kötelezően előírt töréstesztet, illetve a szabályoknak teljes mértékben megfelelnek, az irányító testület mégis bizonyosságot szeretne szerezni arról, hogy az idei orrkúpok nem gyengébbek a tavalyiaknál.
Ennek érdekében az FIA csütörtökön levelet intézett a csapatokhoz, hogy bekérje az orrkúpok metszeti képeit, amiből el tudja dönteni, hogy biztonságosak-e a versenygépek.
Abban az esetben, ha az FIA úgy ítéli meg, hogy egy adott csapat autója nem elég biztonságos, megteheti, hogy azt az adott csapatot nem engedi rajthoz állni a versenyen, ugyanis a technikai szabályzat kimondja, hogy „a stewardok kizárhatnak olyan autót, amelynek konstrukcióját veszélyesnek ítélnek meg:”