A Honda az idei évben lépett szövetségre a Red Bull Racinggel, Max Verstappen pedig az Osztrák Nagydíjon elsőként szelte át a célvonalat.
Verstappen a 2. helyről rajtolt, ám a startot követően a 8. helyre csúszott vissza – innen tudott végül felkapaszkodni az 1. pozícióba.
A Honda F1-es technikai igazgatója, Tanabi Tojoharu elárulta, tovább dolgoznak V6-os erőforrásukon, a legfőbb cél pedig az, hogy időmérős üzemmódjukon javítsanak. A szakember mindazonáltal elismerte, a versenyteljesítményen is javítani kell még.
„Olyan keményen próbáljuk használni a motorunkat, amennyire csak tudjuk. Nem könnyű azonnal jobbá tenni” – mondta Tanabi.
„De folytatjuk a fejlesztés, talán a következő specifikációval, vagy fejlesztéssel még erősebb lesz. De nem a következő versenyen.”
A Honda a Francia Nagydíjon vetette be idei harmadik motorspecifikációját – főleg a belső égésű motoron, illetve a turbón igyekeztek javítani, a teljesítménynövekedés mellett pedig a megbízhatóságra is igyekeztek hangsúlyt fektetni.
Arra a kérdésre, hogy a Honda hátránya nagyobb-e az időmérőkön, mint a versenyeken a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, Tanabi így felelt: „Igen, nagyobb lemaradást látunk az időmérőkön a többiekhez képest. A versenyeken is még hátrányban vagyunk, de nem annyira, mint az időmérőkön.”
„Ez pedig azt jelenti, hogy a következő lépéssel az időmérős üzemmóddal kell felzárkóznunk, de ez nem könnyű.”